Ahad, Ogos 23, 2015

Dikala puak - puak Parti Keluarga Rosak yang memerintah Negeri Selangor ketika ini diselubungi skandal penyelewengan sebanyak RM 30 billion, Si Rafizi tu akhirnya terkantoi sendiri.

Apa yang jelas, Si Rafizi tu cuba nak menutup skandal berkaitan dengan Darul Ehsan Investment Group Bhd (DEIG) dengan isu berhubung Usul Undi Tak Percaya ternyata sia - sia belaka.

Bahkan, agenda untuk meraih sokongan simpati dari kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional terhadap usul yang dicadangkan itu juga turut dianggap sebagai satu tindakan 'Terdesak".

Malah, langkah Si Rafizi untuk mengitar semula skrip Agenda 16 September untuk menumbangkan Kerajaan melalui pintu belakang juga sudah dapat dibaca oleh semua pihak.

Menurut Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan, pembangkang kini ketandusan perjuangan dan idea hingga sanggup untuk melayan imaginasi yang liar dalam politik.
“Dulu wakil rakyat mereka dari Perak hendak lompat parti dan jadi ahli Bebas untuk sokong kita, mereka kata itu percubaan tidak bermoral,” katanya selepas merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahgian Jasin, di sini, hari ini.
Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Rafizi dalam sebuah akhbar hari ini berhubung isu sokongan 25 ahli Parlimen BN untuk menjatuhkan Najib melalui undi tidak percaya.

Menurut Abdul Rahman, beliau melihat Si Rafizi tu sebagai seorang individu yang tidak pernah tampil dengan hujah yang mempunyai kredibiliti ketika berdepan dengan sesuatu situasi atau isu.

Abdul Rahman juga tidak terkejut dengan kenyataan berkenaan kerana sebelum ini Si Rafizi tu pernah keluarkan banyak idea pelik seperti Langkah Kajang dan agenda 16 September 2008.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata rakyat diminta tidak melatah dengan fitnah yang dilemparkan sesetengah individu terutama pembangkang yang dilihat cuba memanipulasi pelbagai isu.
“Dulu mereka menimbulkan Zon Perdagangan Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) sehingga ia menjadi perbualan hangat kononnya skandal itu mampu melumpuhkan kerajaan tetapi PKFZ kini meraih keuntungan apabila diberi peluang untuk menyelesaikan masalah dihadapinya,” katanya.
Mengenai isu 1MDB pula, beliau meminta rakyat memberi ruang dan peluang kepada pihak pengurusan untuk ‘bernafas’ dan pada masa sama menyelesaikan kemelut yang dihadapi agensi tersebut.

Kesimpulan mudahnya, puak - puak Pakatan Haramjadah tu pada ketika ini bukan sahaja berada didalam tekanan yang cukup tinggi ekoran skandal demi skandal yang didedahkan. Malah mereka juga jelas sudah 'Bankrap Idea' untuk menyerang Barisan Nasional!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Rafizi terlampau banyak meraban dengan ilusi dan karangan politik dogeng moden.Hikayat hikayat Rafizi dengan teori konspirasi banyak dengan mimpi mimpi basah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping