Isnin, Ogos 10, 2015

Wayang puak - puak Pakatan mempertahankan 'Peniaga' di Low Yat...
Sekarang baru terbukti siapa yang bersalah. Jadi, ceritanya bukan la sebab budak mencuri dipukul dengan peniaga, ye? Kalau tidak, kenapa pulak peniaga tu yang kena bayar denda oleh mahkamah?

Tapi yang herannya, kenapa pulak puak - puak Pakatan Haramjadah tu tak nak jadi peguam kepada peniaga tu sedangkan sebelum ni, diorang jugak yang tunjuk muka depan Low Yat selepas kejadian?

Kan nampak sangat 'wayang' puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Sekarang semuanya dah kantoi. Puak - puak Pakatan Haramjadah tu turun ke Low Yat hanya semata - mata nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je. Bukannya nak membantu menyelesaikan keadaan!!!
KUALA LUMPUR: Akibat memukul dan mencederakan seorang penganggur disyaki mencuri telefon bimbit di Plaza Low Yat, tiga pekerja  kedai telekomunikasi hari ini didenda RM1,800 setiap seorang oleh Mahkamah Majistret di sini.

Majistret Muhamad Faizal Ismail turut memerintahkan Low Leong Seng, 29, Eric Chan Weng, 23, dan Soo Weng Hing, 26, dipenjara dua bulan, jika mereka gagal membayar denda itu. Ketiga-tiga tertuduh membayar denda itu.

Kesemua tertuduh mengaku bersalah terhadap pertuduhan mencederakan Shahrul Anuar Abdul Aziz, 22, di Tingkat G, Bangunan Plaza Low Yat, Dang Wangi pada 4.57 petang, 11 Jun lepas.

Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 akta sama yang membawa hukuman denda maksimum RM2,000 atau penjara maksimum setahun atau kedua-duanya.

Mengikut fakta kes, pada hari kejadian, Mohamad Khairul Azmi Mazlan, 22, pengadu dalam kes ini, pergi ke sebuah kedai telefon di bangunan itu bersama-sama mangsa, Shahrul Anuar untuk mengesan telefon bimbit pengadu yang hilang, namun mereka gagal menjumpainya.

Mereka kemudiannya beredar dan ketika Mohamad Khairul berada di tangga bergerak di tingkat G, beliau terdengar orang menjerit ‘Tahan-tahan…tangkap-tangkap…ada orang curi telefon’.

Mohamad Khairul kemudiannya melihat Shahrul Anuar dipukul oleh tiga lelaki dan dia yang cuba menyelamatkan rakannya itu turut dipukul dan dituduh bersubahat dengan Shahrul Anuar.

Shahrul Anuar kemudiannya ditangkap kerana disyaki mencuri telefon bimbit manakala Mohamad Khairul dilepaskan selepas mendapati dia tidak terlibat dalam kes itu. Ketika rayuan, ketiga-tiga tertuduh yang tidak diwakili peguam memohon mahkamah menjatuhkan hukuman ringan.


Timbalan Pendakwa Raya N. Joy Jothi memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal dengan alasan kes itu mendapat perhatian di seluruh negara dengan mengambil kira faktor kepentingan awam.
Categories:

1 ulasan:

  1. Tengok siapa kena ..
    hidup jangan jadi balaci seumur hidup ...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping