Jumaat, Ogos 21, 2015

Nampak gayanya, semakin hari semakin tertekan Si Menteri Besar Selangor ni dibuatnya apabila syarikat Darul Ehsan Investment Group Bhd (DEIG) terus menjadi bahan pertikaian.

Jika dilihat dari kenyataan yang dikeluarkan oleh wakil Rejim Pakatan Selangor tu semalam, mereka seolah - olah hanya sekadar nak menutup kemaluan Si Menteri Besar Selangor tu sahaja.

Mereka mendakwa KONONnya isu skandal DEIG yang mempergunakan Dana Rakyat sebanyak RM 30 billion adalah tidak sama seperti isu skandal 1MDB yang menjadi kontroversi sebelum ini.

Dari kenyataan yang dibuat, mereka cuba nak mendakwa kononnya pihak yang sengaja menghangatkan isu Dana Rakyat RM 30 billion tu sebagai usaha untuk mengalih perhatian rakyat.

Mereka memberikan gambaran seolah - olah musuh Si Menteri Besar Selangor tu cuba nak memburukkan imej dia dengan menyerang pentadbiran Rejim Pakatan Selangor melalui isu tersebut.

Persoalannya, yang membangkitkan isu berkaitan dengan penyelewengan Dana Rakyat Selangor yang bernilai RM 30 billion tu pun bukannya orang lain. Sebaliknya, dari kalangan mereka sendiri.

Diantara yang paling lantang mempertikaikan mengenai isu penyelewengan syarikat bermodalkan RM 2 tu adalah wakil dari puak - puak DAPigs sendiri. Sejak bila pulak DAPigs jadi musuh Si Menteri Besar Selangor tu?

Bahkan yang turut mempertikaikan mengenai kewujudan syarikat tanpa pengetahuan sidang Dewan Undangan Negeri Selangor tu juga adalah dari kalangan ADUN PKR sendiri.

Adakah mereka juga turut dianggap sebagai 'Musuh' kepada Si Menteri Besar Selangor tu? Takkan pulak diorang yang beria - ia nak mengalihkan perhatian rakyat dari isu berkaitan dengan 1MDB?

Hakikatnya, yang menjadi pertikaian mengenai isu skandal DEIG tu adalah kerana ianya melibatkan Dana Rakyat yang bernilai RM 30 billion dan membimbangkan rakyat. Jadi, adakah salah jika ianya dipersoalkan?

Kesimpulan mudahnya, tak perlu la puak - puak Pakatan Haramjadah Selangor tu beria - ia sangat nak menegakkan benang yang basah. Tak payah diorang nak sibuk jaga tepi kain orang lain sedangkan kain sendiri pun koyak rabak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. MB BODOH!!!!
    LAIN KALI JGN KUTUK ORG KLU DIRI SENDIRI PENUH DGN NAJIS!!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping