Selasa, September 01, 2015

DAP adalah pemenang untuk perhimpunan BERSIH 4, tetapi memancarkan signal negatif untuk Gerakan Harapan Baru (GHB) dan PKR kata penganalisis politik Datuk Lee Hwa Beng.

Beliau berkata tanpa kehadiran PAS, perhimpunan BERSIH 4 memberi isyarat kedua-dua kumpulan- GHB dan PKR-gagal menarik sokongan Melayu dan hanya bergantung sokongan bukan Melayu daripada DAP.
“Tanpa ahli-ahli PAS, fikirkan semua mengenai BERSIH 4. GHB tidak mampu untuk memobilasikan khalayak (Melayu) untuk perhimpunan itu.
“Juga mengesahkan PKR hanya bergantung kepada sokongan bukan Melayu. DAP adalah pemenangnya !” kata Hwa Beng dalam Twitter.
Hanisya Abdul Hamid pula berpendapat kenyataan Hwa Beng itu tidak boleh hanya dipandang sebelah mata kerana beliau juga merupakan salah seorang otai politikus di negara ini.
“(Ia) mengesahkan kekuatan PKR selama ini bergantung kuat kepada pengaruh dan sokongan dari DAP …. Bersih 4 lebih merupakan kemenangan dan kejayaan DAP. PKR dan GHB sekadar tumpang semangkuk,” ulas Hanisya.
Sebelum ini, penganalisis politik Shen Yee Aun menghuraikan secara terperinci refleksi BERSIH 4 sebagai petanda awal untuk Pilihanraya Umum ke-14.
“Satu persoalan yang menarik adalah adakah BERSIH kali ini lebih menjadikan orang Melayu benci dan menentang Najib/UMNO/BN atau sebenarnya mereka lebih menjauhkan diri daripada DAP, PKR dan GHB?
“Adakah BERSIH mahu menjatuhkan Najib kini lebih melemahkan atau menguatkan Najib? Persoalan ini terpulang pada penilaian masing – masing (subjektif),” katanya.
Kesimpulannya, DAPigs selama ini hanya sekadar mempergunakan orang Melayu PAS untuk menjadi Barua diorang. Dan terbukti kali ini, tanpa penyertaan PAS, DAPigs tidak dapat memperkudakan orang Melayu melalui PKR dan GHB!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Dap nak memerintah sebagai parti induk ganti umno sebab jumlah ahli parlimen mereka ramai dalam pakatan haram. Parti pkr dan parti mat sabu yg tak daftar jadi parti kompenan saja tidak ada kuasa dalam me etukan dasar negara. Dari segi moral mmg tak bermoral bangsa cina ni merempat d negara org berlagak nak jadi tuan pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benci, meluat dgn perangai B...B, nak jadi TUAN bangsa yg tak tK sedar diridan tidak tahu bersyukur, twrmasuklah Melayu kitul.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping