Selasa, September 01, 2015

"Dedah…jangan tidak dedah. Kita wajib mendedahkan keburukan dan kelemahan DEIG. Jangan rasa takut demi kepentingan rakyat Selangor". Demikian kata Timbalan Perdana Menteri.

Hakikatnya bukan la keburukan dan kelemahan tu yang kita nak dedahkan sangat. Tapi juga sifat HIPOKRIT dan MUNAFIK yang telah ditonjolkan oleh Rejim Pakatan Selangor tu sendiri.

Jika selama ini, diorang pandai sangat nak mempertikaikan kepincangan yang dilakukan oleh orang lain sehingga menggambarkan diri diorang tu maksum sangat sampai tahap tak melakukan dosa lansung.

Sedangkan realitinya, diorang lagi Penyangak yang Tak Bermaruah. Dah la diorang menyalah-gunakan Dana Rakyat yang bernilai lebih daripada puluhan Billion tanpa dimaklumkan kepada orang lain.

Bila pelbagai pihak tampil mendesak supaya dibuat penjelasan, Si Menteri Besar Cap Ayam tu seolah - olah nak lepas tangan pulak. Seolah - olah macam dia tak terlibat dalam skandal DEIG tu. 

Yang dibimbangkan sekarang ni ialah mengenai urus-tadbir yang digunakan oleh DEIG tu untuk menguruskan Dana Rakyat tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dan mencurigakan.

Sampai tahap, bagi alamat pejabat pun palsu. Kenapa sampai tahap itu diorang sanggup lakukan untuk mengelirukan rakyat? Kenapa diorang tak berterus terang je dengan urusan yang dibuat?

Korang bayangkan. Kalau RM 2.6 billion punya cerita diorang boleh jaja sampai keseluruh dunia, kenapa cerita pasal RM 30 billion diorang hanya diamkan begitu sahaja? Kenapa diorang tutup mulut?

Bagaimana mungkin sebuah syarikat yang bermodalkan RM 2 ringgit boleh menguruskan Dana Rakyat yang mencecah lebih daripada puluhan billion tu? Memang tak masuk akal lansung.

Ditambah pulak dengan keGAGALan Si Menteri Besar Cap Ayam tu menguruskan beberapa aset milik Rejim Pakatan Selangor tu sehingga mengakibatkan ia mengalami kerugian dan terpaksa dijual.

Itu pun kita belum cerita pasal keGAGALan Si Menteri Besar Cap Ayam tu menunaikan janji nak membersihkan Sampah dan mencucui Longkang lagi. Takut penyudahnya nanti, dia pulak yang jadi SAMPAH dan dibuang ke dalam LONGKANG! Masa tu, Baru Padan Muka Dia!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. DEIG memang satu2nya yg harus kita mempertikai hala tuju dan structur pengurusan dana nya. Ini adalah satu teguran sesuai dengan waktu. Perbezaan yang ketara jika dibandingkan dengan scandal yang sedang berlaku iaitu 1MDB and yang pernah berlaku tanpa penyelasaian adalah:
    1. Ia BELUM menjadi SCANDAL.
    2. Ia mempunyai DANA tersendiri. Dananya bukan diwujudkan dengan hutang.
    3. Struktur sedia ada jauh lebih mantap dari 1MDB.
    Jadi ia masih boleh diperbaiki dan struktur pengurusannya perlu diperkukuhkan dengan check-and-balance.
    Harap2 DEIG ikhas dan betanggung jawab.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping