Ahad, September 06, 2015

Sekadar Hiasan... 
Ya! Nampak gayanya Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu amat perlu untuk menubuhkan sebuah Biro Khas bagi menangani masalah yang sedang dihadapi ketika ini.

Kewujudan Biro Kebajikan Mak Janda (BKMJ) tu merupakan satu tindakan jangka pendek yang sangat diperlukan sesuai dengan kemelut yang melanda beberapa orang pemimpin utama Geng Haprak Baru tu.

Kalau BN ada BAKTI, kenapa tidak GHB wujudkan BKMJ ni? Pengerusi Lajnah BKMJ tu boleh diserahkan kepada Si Meriah Kari. AJK boleh ambik bekas isteri pemimpin GHB yang mengkhianati parti.

Memandangkan ramai sangat wakil rakyat PAS yang bersiap sedia untuk melanggar sumpah Bai'ah yang dibuat sebelum Pilihan Raya Umum sebelum ini, maka Biro tersebut perlu disegerakan.

Antara lain, agenda utama BKMJ ni ialah menumpukan sepenuh perhatian untuk menjaga kebajikan Bekas Isteri - Isteri kepada pemimpin PAS yang telah mengkhianati parti tu dimasa akan datang.

Dan dalam masa yang sama, BKMJ ni juga perlu memainkan peranan sebagai mata dan telinga kepada bekas - bekas isteri tersebut untuk memastikan bekas suami diorang tak cari lain.

Maka, sepanjang tempoh 'Cina Buta' yang terpaksa diambil oleh Si Suami, BKMJ ni perlu menjadi 'Penjaga' kepada Si Isteri yang telah diceraikan melalui sumpah Bai'ah yang telah dibuat.

Hakikatnya, itulah khifarah yang perlu ditanggung oleh puak - puak Pengkhianat tu terhadap perjanjian yang mereka sendiri buat sebelum ini. Dan apa yang jelas, orang yang melanggar janji mereka ni semuanya tergolong dari kalangan mereka yang MUNAFIK belaka!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. mat pan tart sabu tu kan pakar betina apa yang nak di risau kan memang kena la dengan parti dia

    BalasPadam
  2. Akhir zaman apabila pemimpin diangkat dari kalangan org kurang akal.

    BalasPadam
  3. Jgn layan GHB hampas, nemecahlan kesatuan bangsa Melayu aje, asyek banyak berpolitik negara bangsa pegangan agama boleh memjadi lemah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping