Selasa, Oktober 13, 2015

Pergh! Memang terbaik la Mufti Perlis ni. Dalam orang lain dok sibuk cerita pasal nak mempertahankan institusi Islam dari dicemari tangan kotor puak - puak DAPigs, lain pulak cerita dia.

Patutnya, Mufti Perlis ni tak perlu jadi Mufti. Selayaknya dia menjadi Ahli Politik. Perkara tu dah lama dah dicadangkan kepada dia sebab kecenderungan dia bukan kepada membangunkan Islam.

Dikala orang lain bersolidariti mempertahankan Jabatan Agama Islam, kenapa sebelum ini dia tak keluarkan fatwa terhadap tindakan puak - puak DAPigs tu mempersendakan isu khutbah Aidiladha?

Sebaliknya, Mufti Perlis ni hanya sekadar mendiamkan diri. Walhal Mufti lain semuanya sebulat suara mempertahankan pendirian tegas Mufti Negeri Pahang terhadap serangan DAPigs tu.

Yang herannya, Mufti Perlis ni lebih cenderung mengeluarkan kenyataan yang dilihat menghentam pihak Kerajaan. Asal ada je yang tak kena dengan Kerajaan, dia pulak yang lebih - lebih.

Dalam kenyataan terbaru, Mufti Perlis tu mengucapkan tahniah dan mendakwa ketegasan pihak Bank Negara Malaysia baru - baru ini sebagai satu gerakan 'Jihad' terhadap 'Pengkhianat'.
"Semoga Allah memberi pahala yang besar kepada Gabenor Bank Negara yang berusaha menyelamatkan negara dari para pengkhianat dan penjenayah. Itu adalah jihad yang besar," katanya dalam satu posting di Facebook.
Kenyataan itu dibuat bagi mengulas tindakan Bank Negara Malaysia yang mengarahkan syarikat 1MDB membawa pulang semula sejumlah wang pelaburan sebanyak RM 7.53 billion.

Persoalannya sekarang, siapa Pengkhianat yang dimaksudkan? Siapa penjenayah tu? Kenapa Mufti Perlis tu tak berani nak berterus terang dan hanya berteka - teki mengenai perkara tersebut?

Rasanya, adalah lebih baik Mufti Perlis tu lepaskan jawatan yang dia pegang pada ketika ini dan bergiat secara aktif sebagai seorang Ahli Politik. Rasanya, itu lebih sesuai dengan jiwa dia pada ketika ini. Setidak - tidaknya, kenyataan dia tidak la dianggap sebagai Fatwa!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Muda2 dulu kuat Melanchap dah tua bercelaru lah minda Tadjid dia

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping