Isnin, November 16, 2015

Ahli Parlimen PKR, Hee Loy Sian yang mengemukakan notis untuk mencadangkan usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebelum ini, telah menarik balik usul berkenaan.

Keputusan itu diumumkan oleh Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Ismail Mohamad Said di dewan hari ini. "Hee telah menarik balik usulnya melalui notis bertulis," kata Ismail.

Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan itu memfailkan usul berkenaan terlebih dahulu, yang mana ia menimbulkan pertelagahan di kalangan parti pembangkang itu kerana menyifatkan usul sepenting itu patut dibawa oleh Ketua Pembangkang,  Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
  
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menegaskan parti itu mahu Wan Azizah mengambil tanggungjawab membawa usul itu sebagai membuktikan kesungguhan mereka. 

Malah Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang turut memberi amaran bahawa partinya tidak akan terlibat jika usul itu dianggap 'permainan guli' oleh pemimpin pembangkang yang lain. 

Ugutan Guan Eng itu akhirnya membuatkan Wan Azizah terpaksa akur dan bersetuju untuk membawa usul berkenaan dan akan meminta Loy Sian menarik usul yang dibawanya sebelum itu. 

Usul yang dibawa Wan Azizah kini disenaraikan sebagai perkara ke-2 terakhir dalam senarai usul untuk dibahaskan dalam persidangan Dewan Rakyat kali ini, yang akan berakhir pada 3 Disember.

Sekaligus, tindakan yang dipamerkan oleh Wan Azizah membuktikan bahawa didalam Pakatan Harapan itu, DAP lebih berkuasa dan boleh dianggap sebagai 'Abang Besar'. Semua orang kena tunduk dan patuh kepada segala kemahuan mereka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping