Khamis, Disember 31, 2015

Heh! Kalau dah namanya Barua DAPigs tu, buat apa sahaja yang keluar dari mulut mereka sudah tentu pasti ianya senada dengan suara yang selama ini dilaung - laungkan oleh puak Kafir Harbi tu.

GAGAL menjawab persoalan mengenai perlaksanaan Hukum Hudud, Angkatan Wanita PAN atau digelar AWAN dilihat cuba nak memperlekehkan dasar yang diperjuangkan PAS selama ini.

Ketua Wanita parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dilihat GAGAL untuk menjawab isu menolak Hudud sebagaimana yang didakwa sewaktu menyampaikan ceramah baru - baru ini.

Sebaliknya, Siti Mariah hanya membuat dakwaan kononnya PAS tidak bersungguh - sungguh untuk melaksanakan hudud dan ia hanya digunakan untuk agenda politik semata-mata.
“Tapi kempen hudud ini sebelum pemilihan (PAS) sahaja, selepas pemilihan senyap tak cakap lagi pasal (hudud) itu. Mana usaha-usaha untuk dijelaskan kepada bukan Islam ? DAP minta enakmen yang dipinda semula di Kelantan, sampai ke sudah tak dapat,” katanya.
Selain itu, dia juga turut menceritakan pengalamannya mendengar ceramah yang disampaikan di sebuah surau daripada seorang penasihat hudud dari Kelantan yang tidak dinamakan.
“Lepas saya dengar, saya kata apa, ‘ini ceramah 20-30 tahun yang dulu, bercakap mengenai..sekiranya kita buat hudud, hukum Allah’..semuanya kita dah tahu.
“Apa yang kita nak dengar ialah bagaimana kita nak laksanakan. Bagaimana kita menjawab persoalan-persoalan yang diberikan oleh orang bukan Islam dan orang Islam,”katanya.
Siti Mariah juga turut mendakwa perjuangan wanita PAN di bawah pimpinannya adalah untuk menuntut hak-hak wanita Islam yang dinafikan sejak 1400 tahun dahulu.

Apa 'hak - hak wanita' yang nak dituntut dan didakwa telah dinafikan tu tak pasti la pulak. Cuma yang peliknya, kenapa baru sekarang dia nak cerita pasal perlaksanaan Hukum Hudud?

Bukan ke sebelum ini dia juga pernah memegang jawatan didalam PAS? Kenapa pada ketika itu dia tak bersuara, sebaliknya hanya mendiamkan diri? Bahkan, perjuangan Hudud PAS tu bukannya baru.

Jelas, apa yang dilakukan oleh puak Pengkhianat Amanah Negara ni hanya sekadar menyambung agenda subversif yang direncanakan oleh DAPigs semata - mata. DAPigs memang sejak dari dulu lagi menentang idea perlaksanaan Hudud PAS!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Ni semua nya sibuk pasal hukum hudud tak habis2.Mana ada hudud saperti yang PAS cadangkan dalam Quran.Perkataan hudud disebut dalam Quran sebanyak 14 kali(TILKA HUDDUDULLAH)tidak ada berkaitan saperti apa yang PAS cadangkan.PAS ni dah mabuk agaknya

    BalasPadam
    Balasan
    1. termasuk dalam 14 kali?.. tetapi tak baca dan tak ambil keseluruhan ayat Allah, Al-Quran dan Hadis, jangan jadi seperti orang badwi ulu seperti dinyatakan dalam surah Taubah ayat 97, yg terdapat dalamnya perkataan 'hudud'. dan lagi hukum Allah, Hak Allah ialah keseluruhan ayat dalam Al-Quran!!, bukan suka-suka ambil sebahagian, makna hudud tahu ke?

      Padam
  2. semanjak dikatakan pah sedang bertunang dengan ameno, nampaknya bolehlah ahli ameno mengaku pah untuk maki hamun bekas tunangnya yang ditinggalkan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping