Khamis, Disember 31, 2015

Isu layanan yang diberikan oleh pihak Jabatan Penjara terhadap Si Ketua Penipu tu sebelum ini masih menjadi pertikaian terutamanya apabila membandingkan dengan banduan-banduan lain.

Perbandingan yang paling popular sudah tentunya di antara layanan terhadap Si Ketua Penipu yang dipenjara selama 5 tahun dengan Bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo yang dipenjara selama setahun
“Berbanding Anwar Ibrahim yang telah didapati bersalah kerana air maninya berada sedalam 4 cm di dalam dubur mangsa liwatnya, Khir Toyo tidak menikmati ‘kebebasan’ dan ‘keistimewaan’ sepertinya.
“Malahan banduan-banduan lain termasuklah banduan-banduan yang kesalahan serta jenayah mereka jauh lebih ringan juga tidak menikmati keistimewaan yang diberikan kepada Anwar Ibrahim.
“Sudah beberapa kali layanan istimewa yang diberikan oleh pihak berkuasa, khususnya Jabatan Penjara dan Penjara Sungai Buloh kepada Anwar Ibrahim diperkatakan,” ulas facebooker ASSU.
Ia merujuk kepada kes Si Ketua Penipu tu diberikan kebenaran keluar dari penjara apabila mendapat berita anaknya Nurul Nuha dimasukkan ke hospital swasta kerana terjatuh dan terhentak di kepala.
“Sudah dua hari gambar-gambar Anwar Ibrahim melawat anak perempuannya yang terjatuh dan terhentak kepalanya, disiarkan oleh netizen.
“Selama dua hari itulah juga, Netizen mempersoalkan kewajaran pihak penjara memberikan layanan seistimewa itu kepada Anwar Ibrahim, pada ketika banduan-banduan lain, terpaksa terus berada di dalam sel kurungan masing-masing walaupun anak, isteri atau ibu bapa mereka meninggal dunia.
“Tiada sebarang sungutan atau komplen daripada para penyokong Anwar Ibrahim walaupun pada masa yang sama, Nurul Izzah menerusi satu kenyataan memberitahu, adiknya, Nurul Nuha sedang berehat setelah dinasihati oleh doktor swasta yang merawatnya.
“Mengapa doktor swasta? Semenjak bila pula, doktor swasta dan bukannya doktor kerajaan yang diambil kira kenyataan mereka bagi mengesahkan sesuatu penyakit atau kecederaan sehingga membolehkan Anwar Ibrahim ‘dibebaskan’ dari penjara?,” ulasnya lagi.
Walaubagaimana pun, tindakan yang dilakukan oleh pihak Jabatan Penjara itu membuktikan bahawa dakwaan keluarga Si Ketua Penipu tu selama hari ini adalah tidak benar. Mungkin itulah "Kezaliman Kerajaan" yang didakwa oleh mereka selama hari ini!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Terasa sangat pelik. Kemnapa ada keistimewaan kepada banduan. Bayangkan kalau setiap hari banduan mohon keluar penjara jumpa anak atau anggota keluarga mereka yang sakit. Aduhhhhh. Tak faham betul

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banduan lain kematian keluarga pun tak dapat keistimewaan semacam tu.Kenapa Anwar mendapat keistimewaan sebegitu.

      Padam
    2. elemen2 camni yg buat sebahagian orang berprepsi 'kerajaan boleh buat apa2pun'...kuasa katakan he he.tempiasnya kena dimana2.kuasa bising leh kaki bising dlm arena politik memang power itupun klu siapa berani.ho ho bn berani?
      tapi pembangkang dah lama buat kerja melepaskan anjing gila, menyalak2 dimalam kesunyian..tanda ada polong! ho ho kerajaan yg ditunjangi umno selalunnya caya hantu! @ itulah budi bahasa kita ho ho.
      namun klu dianalisa perangai2 ph la..diberi kuasa alamat hancur segalanya.!

      selamatahun baru.2016

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping