Isnin, Disember 28, 2015

Seperti mana yang sudah kita duga, puak - puak DAPigs ni pasti akan mencari alasan untuk menafikan bahawa mereka pada ketika ini bukan pihak yang Pro Israel seperti yang digambarkan.

Isu berkaitan dengan sokongan DAPigs terhadap Israel itu timbul apabila salah seorang pemimpin parti itu tampil mempertikaikan tindakan Kerajaan menyekat kemasukan atlet dari negara tersebut.

Sehubungan dengan itu, pelbagai pihak telah tampil mempersoalkan pertikaian yang dibangkitkan oleh pemimpin DAPigs tersebut sedangkan dia tahu polisi Kerajaan terhadap Israel. 

Diantaranya, kata mereka, tindakan yang dilakukan itu menunjukkan gambaran sikap sebenar puak - puak DAPigs yang dianggap Pro Israel itu terhadap isu yang berlaku di Palestine.

Dek kerana hebat dikecam dan dipersoalkan oleh pelbagai pihak sehingga dilabelkan sebagai sekutu baru Rejim Zionist di Malaysia, puak - puak DAPigs tu mula menggelupor tak tentu arah.

Kalau sebelum ini, diorang hantar puak - puak Pengampu dan Pentaksub dari kalangan Pengkhianat tu untuk mengalih isu tersebut. Tapi ternyata, usaha mereka menjilat bontot DAPigs tu tak berjaya.

Maka terpaksa la mereka tampil dengan alasan yang RETORIK dengan menyifatkan kenyataan pemimpin DAPigs itu hanya bersifat peribadi semata - mata dan bukan pendirian parti.
“Kenyataan dan pendirian tersebut adalah pendirian peribadi saudara Chong, dan tidak pernah diperbincangkan mahupun dipersetujui di mana-mana peringkat DAPSY, khususnya di peringkat negeri Perak,” tegas mereka.
Dalam erti kata lainnya, DAPigs sendiri menganggap tindakan pemimpin tersebut mengeluarkan kenyataan sedemikian secara terbuka telah membelakangi pendirian yang dibuat oleh parti.

Maka persoalannya sekarang, berani atau tidak puak - puak DAPigs tu nak ambik tindakan terhadap pemimpin tersebut? Atau, adakah mereka hanya akan mengeluarkan alasan RETORIK sedemikian rupa dan berharap rakyat akan memaafkan mereka?

Pokok pangkalnya, kalau DAPigs setakat bagi alasan RETORIK begitu je, baik tak payah. Sebaliknya DAPigs perlu buktikan solidariti mereka terhadap isu Palestine dengan mengambil tindakan disiplin terhadap pemimpin berkenaan. Bukan setakat bagi alasan macam Longkang!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping