Isnin, Disember 28, 2015

Hahaha!!! Kelakar pulak bila baca cerita ni. Ada juga orang kata Malaysia ni yang berani tipu Si Nizar Lilin tu hidup - hidup dan membuatkan puak - puak Pengkhianat tu dimalukan secara terbuka.

Itu membuktikan yang diorang ni betul - betul 'Bodoh Nak Mampus' sampai tahap begitu mudah untuk ditipu dan diperdaya oleh orang lain. Patut la mudah sangat diorang jadi Barua DAPigs.

Tapi yang kelakarnya, diorang masih ada hati lagi mendakwa kononnya diorang tersilap langkah kerana 'Terlalu Bersangka Baik' terhadap orang lain. Itu semua taktik nak cover malu la tu.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan baru - baru ini, wakil dari puak - puak Pengkhianat tu tampil menyatakan rasa kecewa kerana telah menjadi 'Mangsa' penipuan oleh seorang ahli PAS.

Kata dia, pihak mereka telah dilemparkan dengan tuduhan yang dianggap tidak wajar apabila penafian seorang pemuda bernama Zack untuk menyertai parti itu menjadi viral di media sosial.

Menceritakan kejadian itu, wakil Pengkhianat tu menjelaskan, Zack datang ke Pejabat Kawasan Bukit Gantang dan pihaknya ‘bermanis mulut’ menawarkan dia untuk menyertai parti itu.
“Dia bersetuju untuk menyerahkan borang keahlian yang masih belum diisi kepada ADUN Changkat Jering, Dato’ Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai gimik penyertaannya
“Tidak lama kemudian, kami menerima satu “screenshort” tentang penafian dia menyertai Amanah. Dalam posting itu, dia menyangkal dengan nama Allah bahawa dia menyertai Amanah dan mengatakan ia hanyalah borang kosong.
“Kami tidak menafikan bahawa memang benar borang di dalam gambar itu masih kosong kerana ia hanyalah gimik penyerahan semata-mata kerana kami dengan penuh sangka baik percaya soal pengisian maklumat borang akan diselesaikan selepas selesai program.
“Dengan penuh berlapang dada, kami sangat menghormati jika dia ingin ‘u-turn’ kembali kepada Pas kerana menganggapnya perbuatan itu salah atau terburu-buru namun tindakan dia menafikan hingga pihak kami dituduh menipu, ia adalah satu tindakan yang tidak wajar,” jelasnya.
Heh! Kalau kita baca jalan cerita dari mula pun, kita boleh tau yang orang bernama 'Zack' tu hanya sekadar nak memalukan Si Nizar Lilin tu secara terbuka. Itu pun diorang nak nafikan jugak ke?

Itulah akibatnya bila terlalu 'Ghairah' sangat tak tentu arah nak cari ahli sampai tahap sanggup jadi 'Buta' dari melihat kebenaran. Mungkin itu juga "Khifarah Allah" nak tunjuk supaya jangan kuat sangat menipu orang lain. Bila orang tipu dia, tau pulak dia nak rasa malu!!! Hahaha!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Kah4.....Nizar anak cinapek kena tipu! Padan muka!Selama ni pun si nizar ni hanya baruah kepada tongkang2 dapigs....maklum lah,nenek moyang si nizar ni kan keturunan cina bukit. Faham2 je la dimana letaknya kesetiaan si cilaka nizar cina.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping