Khamis, Disember 17, 2015

Orang tua - tua dah pesan, "Cakap Siang Pandang - Pandang, Cakap Malam Dengar - Dengar". Maksudnya, kalau nak bercakap tu, jangan main ikut sedap mulut je. Takut nanti menyusahkan diri sendiri.

Dek kerana kecabulan mulut Longkang Si Mat Sabu tu membuat tuduhan terhadap PAS sebelum ini, maka terpaksa la puak - puak Pengkhianat yang menyertai parti dia tampil mempertahankan kemaluan dia pulak.

Dengar katanya, parti pimpinan Si Mat Sabu tu bersedia untuk mempertahankan Presiden parti itu sekiranya PAS mengambil tindakan Undang-Undang terhadap kenyataan yang dikeluarkan baru-baru ini.

Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, pihaknya menghormati hak pelbagai pihak termasuk PAS untuk mengemukakan tindakan saman malu terhadap parti itu atau pemimpinnya.
"Saya ingin menegaskan bahawa terdapat banyak juga tuduhan liar, tidak berasas dan fitnah telah ditujukan terhadap pemimpin Amanah termasuk oleh beberapa pemimpin PAS.
"Amanah berhak memfailkan tuntutan balas sekiranya PAS masih mahu menjadikan mahkamah sebagai medan pertempuran," katanya.
Selain itu, parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu pada masa sama juga turut mengingatkan PAS bahawa parti itu tidak pernah menjadi musuh Politik kepada pihak mereka.

Sebelum ini, laman media melaporkan bahawa PAS Pulau Pinang bersedia untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Mat Sabu berikutan tuduhan 'PAS diresapi ideologi IS'.

Walaupun kepimpinan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu cuba menafikan bahawa dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu ditujukan kepada PAS, namun ianya tidak menjustifikasikan tindakannya.


Malah, Si Mat Sabu tu sendiri enggan untuk meminta maaf dan sebaliknya turut mengulangi dakwaan yang sama terhadap bekas parti yang dipimpinnya dalam satu ceramah yang dianjurkan sebelum ini.

Pokok pangkalnya, dakwaan yang dibuat tu telah dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sendiri. Dia sendiri yang pandai cari penyakit. Jadi, memang patut sangat la kalau dia kena pertahankan dakwaan yang dibuat tu didalam mahkamah. Kalau setakat cakap je, baik tak payah!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Kalau kentut kalu, siang ka, malam ka, tengah makan ka, tengah tidur ka, tengah henjut ka, bunyi kuat ka, tak bunyi ka, baunya memang busuk! Itulah lumrah nya.
    Sapa tak kenal mat sabun, dulu badut tukang cari duit PAS, sekarang badut DAP/Amanah yang berbayar RM50,000 sebulan. Dia akan cakap apa saja asalkan 'syoru' tak hilang.

    BalasPadam
  2. 'parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu pada masa sama juga turut mengingatkan PAS bahawa parti itu tidak pernah menjadi musuh Politik kepada pihak mereka.' caya tak? ikuti ceramah2 terutama gi8 penuh ngan hasutan demi cubaan membawa imej pan x bukan bontot kuali he he.2kali seperti berebut lak tunjuk2 pas memerlukan reform ke transform ke kpd apa yg pan buat..sedangkan pan nyata tersesat..tak ada distinasi.
    aq kira pas dan para ahlinya tidak totok buta.
    cabaran di mahkamah xlah bawa maksud peguam2 pan dikata monopoli menegakkan keburukan mereka kan.
    aq simpati pas.banyak aq belajar darinya wlu x amal semua ho ho.

    BalasPadam
  3. Jangan di layan atau di beri ruang sebaran am ke atas spesis melayu bernama mat sabu.Dia ni ber IQkan 37,lebih sedikit daripada chimpanzee yang ber IQ kan 35.Cuma lebih 2.

    BalasPadam
  4. Bodoh nya hampa

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping