Rabu, Disember 09, 2015

Hahaha!!! Nampak gayanya, orang yang selama hari ini lantang sangat mencabar Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB berdebat pun tak reti nak uruskan syarikat dia sendiri sehingga mengalami kerugian.

Pendedahan terbaru syarikat yang dahulunya dimiliki oleh Tony Puaka yang dipuja oleh penyokong DAPigs serta menganggap dirinya Pakar Ekonomi  ini untuk dibuat untuk tatapan semua.

Blog Megat Panjialam mendedahkan bahawa Si Tony Puaka ini adalah seorang Penipu. Dia telah berbohong pada Perhimpunan Tahunan pada tahun 2008. Lihat profil di dalam blognya:
“Sebelum sepenuh masa menyertai politik pada Januari 2007, saya adalah CEO dan pengasas syarikat IT Malaysia, tersenarai di bursa saham Singapura. Saya jual semua saham itu supaya saya boleh berkhidmat kepada masyarakat dan terlibat di dalam sosio-politik Malaysia."
Di dalam profil tersebut, Si Tony Puaka tu malu nak siarkan nama syarikat berkenaan iaitu Cyber Village Holding Ltd. Dia tidak menyatakan syarikat yang diuruskannya itu mengalami kerugian besar.

Si Puaka tu juga tidak menyebut kepada syarikat mana dia menjual saham Cyber Village. Nama Cyber Village serta merta ditukar pada 2008 kepada Koyo International untuk mengaburi rakyat Malaysia.

Malah dia juga tidak menceritakan Cyber Village diambil alih oleh Brightsphere Sdn Bhd yang bermodal sebanyak RM2. Pemegang sahamnya adalah bekas kakitangan Cyber Village (Sua Shii Huey dan Shieh Yee Bing).

Malah, setiausaha syarikat adalah isteri Pua, Yow Ting Fong. Alamat berdaftar Brightshphere adalah bersebelahan dengan pejabat firma guaman isteri Pua, Chris Lim Ting ang Partners, T-109, 3rd Floor, Centrepoint, Bandar Utama (Petaling, Selangor).

Pada tahun 2004, Si Tony Puaka dan syarikat Cyber Village miliknya telah terjerumus ke dalam masalah yang cukup besar dan memerlukan dana bantuan kewangan yang cukup besar.

Salah seorang yang tampil ialah cucu kepada mendiang pemilik pusat peranginan terkemuka di Malaysia yang telah menyalurkan dana sebanyak S$ 3 juta sebagai "Bailout" syarikat Si Tony Puaka tu.

Dalam erti kata lainnya, Si Tony Puaka yang sebelum ini mendabik dada mengaku dirinya sebagai seorang 'Pakar Ekonomi' tu sebenarnya GAGAL untuk menguruskan syarikat dia sendiri. Jadi, tak payah la Si Tony Puaka nak berlagak macam dia bagus sangat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping