Sabtu, Januari 09, 2016

Hahaha!!! Memang tak boleh harap betul dengan Si Tokong DAPigs ni. Ingatkan dia sorang je yang takde buah kerandut. Rupanya, anak buah dia pun takde buah kerandut juga. Memang memalukan sungguh.

Macam mana Si Tokong DAPigs tu menjaga anak buah dia sampai terpaksa mereka berhutang dengan orang? Dah la pinjam duit, lepas tu tak nak bayar pulak. Haramjadah sungguh perangai.

Apa sebab dia pinjam duit sebanyak itu? Adakah ianya untuk digunakan bagi memenuhi keperluan rakyat? Atau duit yang dipinjam tu hanya dipakai untuk kepentingan diri dia sendiri?

Takkan nak membantu rakyat sampai tahap dia nak pinjam duit orang. Kot kalau dengar ceritanya, Si Tokong DAPigs tu banyak sangat membantu orang. Jadi, takkan la ADUN parti dia sendiri pun dia tak mampu nak bantu.

Tapi tak heran la kalau Si Tokong DAPigs tu sanggup buat tindakan sedemikian dan membiarkan ADUN dalam parti dia melarat seperti itu. Benda tu pun bukannya baru bagi kita.

Tengok di Pahang pun jadi la. Ada ADUN DAPigs tu yang dah tiga empat kali masuk hospital akibat diserang penyakit kanser hidung tahap 3. Tapi takde sikit pun dia dibantu oleh Si Tokong DAPigs tu.

Balik - balik, Menteri Besar Pahang jugak la yang bantu membiayai kos rawatan perubatan ADUN DAPigs tersebut atas dasar kemanusiaan. Mengkala nak mengharapkan Si Tokong DAPigs tu, baik dia jaga orang macam Mat Sabu. Senang sikit nak dijadikan sebagai BARUA!!!
GEORGETOWN - Seorang ahli perniagaan meminta seorang Adun DAP membayar segera hutangnya yang masih berbaki RM150,000.

Datuk Chan Swee Teik kesal kerana Adun DAP yang dikenali sejak 2012 itu bukan sahaja tidak mengaku meminjam wang dengannya tetapi seringkali cuba melarikan diri dan mengelak untuk membayarnya.

Beliau yang membuka perniagaan menjual barangan elektrik terpakai berkata, sejak mengenali Adun DAP itu, dia mula berani meminjamkan sejumlah RM10,000 dan memberinya secara tunai atas dasar mempercayainya.

“Jika diikutkan, dia pinjam lebih RM200,000 tetapi bagi memudahkannya membayar saya genapkannya menjadi RM200,000 sahaja. Dia bayar RM50,000 pada Tahun Baru Cina dua tahun lalu, namun bakinya (RM150,000) sehingga sekarang belum dilangsaikan.
"Selepas itu,  dia ada pinjam lagi tetapi untuk memudahkannya, saya anggap dia hanya pinjam RM200,000,” katanya kepada media di sini semalam.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping