Ahad, Januari 17, 2016

Heh! PAS kata diorang akan putuskan hubungan kerjasama Politik sekiranya puak - puak PKR tu mengkhianati mereka. Tapi, sejauh mana seriusnya PAS nak ambik tindakan tersebut?

Kalau kita tengok, bukan sekali dua PKR mengkhianati PAS secara terang - terangan. Tapi kenapa sampai hari ini PAS masih lagi enggan mengambil tindakan seperti yang dinyatakan?

Terbaru, PAS keluarkan amaran kepada PKR supaya tidak menyertai majlis atau ceramah yang dianjurkan oleh puak - puak DAPigs dan juga parti "Periuk" yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu.

Perkara itu dijelaskan oleh Menteri Besar Kelantan yang tetap bertegas memberikan amaran tersebut kepada PKR. Terutama dikalangan pemimpin PKR di Negeri Kelantan tu sendiri.
KOTA BHARU: PAS Kelantan mengeluarkan surat amaran secara rasmi semalam kepada PKR supaya tidak membuat sebarang hubungan dengan Parti Amanah Negara (PAN) di negeri ini.

Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Ahmad Yakob, berkata tindakan itu diambil bagi menjaga hubungan baik kedua-dua parti yang bersetuju terus kekal bersama dalam pakatan rakyat, namun jika tetap berlaku, PAS Pusat akan memikirkan tindakan lanjut.


Katanya, sebelum ini, pemimpin PKR negeri membuat perakuan untuk bersama PAS Kelantan, namun perkara itu diingkari apabila ada pemimpin PKR menyertai pimpinan PAN di beberapa majlis di Kelantan.
Tapi jelas, amaran yang diberikan oleh kepimpinan PAS tu tidak lansung dipedulikan oleh puak - puak PKR yang merasa diri mereka lebih dominan dari orang lain. Amaran PAS tu hanya ditong-sampahkan!!!
Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli terus menyertai majlis ceramahnya bersama Parti Amanah Negara (Amanah) di Kelantan malam tadi tanpa menghiraukan bantahan rasmi dibuat PAS negeri itu beberapa hari lepas.


Katanya, PKR akan terus bekerjasama dengan sesiapa sahaja bagi menjatuhkan kerajaan Umno pimpinan Datuk Seri Najib Razak kerana ia terlalu memudaratkan rakyat.
Secara tidak lansung, kenyataan Si Rafizi tu membuktikan bahawa PKR bukan sahaja tidak menghormati PAS, tetapi turut mempermainkan hubungan kerjasama yang dibuat dengan PAS.

Sikap Bongkak yang ditonjolkan oleh Si Rafizi tu juga membuktikan bahawa PKR merasa diri mereka lebih besar dari PAS. Maka sebab itu diorang tak pedulikan lansung amaran yang diberikan oleh PAS. Bagi diorang, PAS ni ibarat macam 'Sampah" je!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Pondan ni sombang bongkak sebab dia rasa dia ni dah masuk keluarga raja2.
    Dia kan pondan kesayangan RAJA LIWAT!

    BalasPadam
  2. haji rafizi nanti kalau nampak haji hadi dan keluarganya di mekah suruh dia berambus balik ganu.

    BalasPadam
  3. pr dah ko.andaian pan ambilalih pas teruja buat ph diswetai pkr he he.anti islamelayu..itu alasan penuhati2 dialamelayu untuk melayu pun laluk.sedangkan semua tu amat melukan malaysia yg terdiri dari anika kepelbagaian.yang sewajarnya dinilai ngan mata hati bukan ngan kerakusan gila dati mata babi ho ho...
    ni selangor dan penang diperentah lagi leh dap/pkr hasil pr(pru13) diiktirap hasil ph?pas ada alasan dap itu perosak dan pan ialah penghianat!aku penyokong umno pon terasa cam tu.bila dikata pkr main kayu3 pun memang betuiiiii.
    wal hasil selagi dap/pan dan pkr ada merekalah musuh.musuh sebenar bagi rakyat yg memurta atkan 1malaysia.hidup bn ho ho

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haji bakal jadi samibuda gamaknyee he he, penyu menangis siapa yang tahu ho ho ho....jawap ho ho jawap

      Padam
    2. he he gamaknya samibuda jadi (bakal) haji!
      ho ho tahu yang siapa mwnangis..penyu laaa(nko)
      jawap oh oh jawap.
      :)

      Padam
  4. Nak tergelak baca, 'akan memikirkan tindakan lanjut', ada baiknya tarik buat kerandut si lebai tua tu sampai lanjut, sayangnya ada otak tapi letak dldm dubur

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping