Sabtu, Januari 09, 2016

Hahaha!!! Memang nampak sangat gelojohnya puak - puak parti "Periuk" tu. Nak pulak bila dijolok dengan jawatan. Lebih kurang sama 'gelojoh' je macam Si Mat Sabu tu rupanya perangai diorang ni.

Kalau sebelum ini, sibuk sangat diorang kemaruk nak merebut jawatan sebagai Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan yang ditawarkan oleh Rejim Pakatan Selangor. Sampai sanggup diorang jilat ludah sendiri.

Tak cukup setakat itu sahaja, malah diorang juga sanggup menghentam PAS demi semata - mata untuk mendapatkan jawatan tersebut biarpun diorang tak layan untuk mendapatkannya.

Kali ini, puak - puak parti "Periuk" Si Mat Sabu tu tampil pulak dengan kenyataan KONONnya mereka sedia terima jawatan sebagai Exco Negeri Selangor jika Rejim Pakatan Selangor membuat tawaran.
SHAH ALAM, 8 Januari - Walaupun baru ditubuhkan, Parti Amanah Negara (Amanah) sedia menerima kerusi Exco Kerajaan Negeri Selangor, sekiranya mendapat tawaran semikian.

“Kalau dia hendak bagi, kita terimalah,” kata Pengerusi Amanah Selangor, Izham Hashim dalam sidang media di pejabat Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad, hari ini.


Bagaimanapun, Khalid yang juga Pengarah Komunikasi Amanah berpendapat, ianya tidak perlu, kerana parti itu masih baru dan hanya mempunyai dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor.
Hah, Kan betul. Puak - puak parti "Periuk" yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu memang Gila Jawatan tak ingat dunia. Ini la yang orang tua kata, "diberi betis, naik ke peha pulak".

Orang tak tawar pun diorang dah sibuk nak mintak. Sekarang ni, mungkin la diorang kata diorang tak nak dengan alasan diorang masih baru lagi seperti yang dinyatakan oleh Si Khalid Samad tu. 

Kalau nak diikutkan, memang la Si Khalid Samad tu kata tak perlu sebab dia tak boleh nak jadi Exco. Yang jadi Exco ni hanya dari kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri je. Dia Ahli Parlimen. 

Jadi, sebab itu la dia bagi alasan yang bertaraf longkang tu untuk mengaburi mata rakyat. Tapi cuba kalau diberikan tawaran? Mati pun diorang sanggup berperang demi merebut jawatan yang ditawarkan!!! Kalau tak percaya, cuba la Si Azmin tu bukak mulut!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping