Sabtu, Januari 02, 2016

Semakin hari semakin sakit hati pulak orang baca kenyataan anak kepada Allahyarham Nik Aziz ni. Tapi, hanya dikalangan puak - puak Pakatan Haprak yang berkiblatkan DAPigs tu je la.

Sebab Pentaksub dan Pengampu kepada puak - puak DAPigs ni memang sejak dari dulu, kini dan selamanya membenci perpaduan dikalangan orang Melayu serta umat Islam di Malaysia ni.

Maka tak mustahil sekiranya kenyataan yang dibuat oleh Si Nik Abduh kali ini juga sudah pasti akan dikecam oleh pelbagai pihak, terutama dikalangan puak - puak Pentaksub DAPigs tu.

Nak pulak bila kenyataan itu dilihat seperti satu tindakan 'Genjatan Senjata' buat PAS yang selama ini dilabelkan sebagai parti yang paling kuat menentang UMNO dan Barisan Nasional.

Hakikatnya, semua orang sedar bahawa PAS masih lagi merupakan sebuah parti yang relevan, walaupun sebelum ini mereka dianggap sebagai 'Picisan' dan sering kali diperlekehkan dalam Pakatan.

Tapi, itu dah jadi lumrah bagi manusia yang lupa diri. Bila ada, diorang buat tak cara je. Bila dah takde, baru la diorang nak meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal. Itu la bahananya bila suka sangat mempergunakan orang lain demi kepentingan diri mereka sendiri!!!
KUALA LUMPUR – “Era PAS melawan UMNO dengan emosi dan amarah telah berakhir,” kata Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz. Menurut beliau, sekarang ini zaman PAS bersemuka dengan UMNO dengan ilmu, iman dan kematangan.

“Itulah penambahbaikan dalam PAS melalui proses tajdid yang dituntut oleh agama,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Presiden UMNO, Datuk Seri Naiib Tun Razak sewaktu berucap pada Perhimpunan Agung UMNO 2015 menjelaskan parti itu bersedia bekerjasama dengan PAS demi agama Islam dan kaum Melayu.

Tawaran kerjasama itu disambut baik Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menegaskan kepentingan Islam menjadi agenda utama parti berkenaan sejak ditubuhkan.

Namun, kata Abdul Hadi, PAS masih perlu meneruskan kerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor berdasarkan keputusan yang dibuat majlis syura parti itu sebelum ini.


Ramai pihak bagaimanapun berpandangan PAS terpaksa memberi reaksi seperti itu demi menjaga kedudukan kerajaan Selangor yang kini turut ditadbir wakil PAS.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping