Khamis, Januari 07, 2016

Hah! Herankan? Kenapa pulak tetiba je selepas Kerajaan buat pengumuman menggantung lesen perlombongan bauksit semalam, Si Foziah tu hanya mendiamkan diri dan tak beri respon?

Kalau sebelum ni, bukan main lantang lagi dia menyalak tak tentu arah menyalahkan pihak Kerajaan kononnya tidak mengambil sebarang tindakan untuk menyelesaikan masalah bauksit.

Bahkan Si Foziah tu jugak yang beria - ia sangat mendesak agar pihak Kerajaan mengambil tindakan tegas dengan menggantung semua lesen yang berkaitan dengan perlombongan bauksit ni keluar Negara.

Tapi, bila Kerajaan buat pengumuman untuk menggantung sebarang aktiviti yang berkaitan dengan perlombongan bauksit tu, kenapa pulak Si Foziah tu pulak dilihat hanya mendiamkan diri?

Bukannya nak mengharapkan dia ucap terima kasih, sebab kita pun tau, kalau nak harapkan dia ucap terima kasih, tunggu Si Tokong DAPigs tu masuk Islam pun belum tentu lagi Si Foziah tu akan buat.

Secara lojiknya, kalau dia nak buat komen pun, kemungkinan besar dia akan kata yang tindakan Kerajaan menggantung pengeluaran bauksit tu tidak mencukupi untuk menyelesaikan masalah.

Malah tempoh 3 bulan yang bermula dari 15 Januari 2016 yang diberikan tu pun tidak memadai untuk memastikan semua masalah yang sedang dihadapi dapat diatasi oleh semua pihak.

Atau, kemungkinan juga Macai - Macai Si Foziah tu akan melabelkan keputusan pihak Kerajaan itu hanya sekadar 'Wayang' sementara bagi mengaburi rakyat dalam isu berkaitan dengan bauksit ni. 

Pusing - pusing, alasan basi yang sama taraf dengan Longkang tu jugak la yang diorang akan gunakan demi untuk memberikan persepsi negatif rakyat terhadap tindakan pihak Kerajaan.

Yang buruk tu jugak la puak - puak Macai Pakatan Haramjadah tu akan buat. Mengkala nak mengharapkan diorang menghargai apa yang pihak Kerajaan buat, jangan mimpi la! Sedangkan Si Foziah tu sendiri pun tak reti buat kerja. Inikan pulak nak suruh dia ucap terima kasih!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping