Jumaat, Januari 08, 2016

Hahaha!!! Nampak gayanya, Macai Ahli Parlimen yang tak reti buat kerja tu dah mula kekeringan idea seperti mana "keringnya" Ahli Parlimen mereka. Sampai tahap meroyan tak tentu arah.

Kalau sebelum ini, diorang meroyan pasal kenyataan yang dibuat oleh YAB Menteri Besar Pahang mengenai tuntutan rakyat yang mahu perlombongan bauksit di Kuantan tu diteruskan.

Puas la diorang keluarkan pelbagai kenyataan mengecam apa yang telah dinyatakan oleh MB Pahang tu. Diorang meroyan sebab diorang pun sedar, apa yang dikatakan oleh MB Pahang tu memang betul.

Semalam, ada sebilangan penduduk dikawasan yang terlibat tampil membuat bantahan terhadap keputusan pihak Kerajaan menggantung lesen pengeluaran bauksit selama 3 bulan.

Rata - rata ada yang mengeluh dan merungut kerana hilang punca pendapatan mereka selama tempoh penggantungan itu dilaksanakan. Antara yang dibangkitkan, apa mereka nak makan selama tempoh 3 bulan tu? Mana diorang nak cari duit untuk anak bini? Rujuk Sini

Soalnya, apa tindakan Si Foziah tu untuk menyelesaikan masalah ni? Takkan dia nak biar je orang dikawasan Parlimen dia kebulur selama 3 bulan?

"KALAU" betul la Si Foziah tu seorang yang bertanggungjawab, dia kena kutip mereka yang terjejas akibat penggantungan lesen ni dan bagi mereka makan. Jangan setakat pandai cakap je.

Hari tu, dia jugak yang sibuk buat desakan suruh Kerajaan gantung lesen pengeluaran bauksit ni. Jadi, memang patut la dia yang tanggung semua perbelanjaan bagi mereka yang terlibat.

Tapi, dek kerana Ahli Parlimen yang tak reti buat kerja tu sendiri pun tak dapat nak melaksanakannya, maka terpaksa la diorang mainkan isu bertaraf LONGKANG untuk menutup kemaluan. 

Punya la diorang ni ketandusan idea sampai tahap terpaksa mempertikaikan mengenai lokasi sidang media bersama yang telah diadakan sebelum ini. Itu pun diorang nak jadikan isu?
Setakat itu je yang nak dipertikaikannya? Yang selama ni puak - puak Pakatan Haprak tu dok buat program, mesyuarat dan perjumpaan di Hotel, tak nak pulak diorang bising. Tau pulak diorang buat diam.

Apa yang jelas, kenyataan Macai Si Ahli Parlimen yang tak reti buat kerja tu membuktikan bahawa diorang ni dah terdesak. Dah takde isu yang nak dibangkitkan. Lebih kurang macam Ahli Parlimen tu jugak la. Setakat pandai 'Menyalak' je la yang dia tau buat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping