Jumaat, Januari 29, 2016

Ramai yang kata, aplikasi media sosial seperti Facebook ni adalah agenda subversif yang direncanakan oleh puak - puak Yahudi untuk menguasai dunia baru pada ketika ini. Betul ke?

Kalau kita lihat dari satu sudut, apa yang dinyatakan itu ada kebenarannya. Tak mustahil sekiranya puak - puak Yahudi tu mencipta aplikasi media sosial ni untuk mencapai tujuan tersebut.

Jika kita lihat kesan yang diberikan melalui penggunaan laman media sosial seperti Facebook ni, memang ianya lebih cenderung ke arah kehancuran dan mencetuskan huru hara.

Sebagai contoh, seawal kebangkitan 'Arab Spring' sebelum ini pun bermula dari penyebaran maklumat melalui laman media sosial apabila video seorang lelaki membakar dirinya hidup - hidup tersebar.

Video itu katanya berpunca dari tindakan seorang lelaki yang tidak puas hati terhadap pentadbiran Kerajaan Libya yang merampas perniagaannya tanpa sebarang alasan yang kukuh.

Itu kata mereka. Sama ada betul atau tidak lelaki itu membakar dirinya hanya semata - mata kerana tindakan pihak Kerajaan yang dituduh 'Zalim' oleh pengguna laman media sosial, kita pun tak pasti.

Dan dikala pemberontakan demi pemberontakan berlaku di beberapa buah Negara Arab sewaktu berlansungnya Arab Spring sebelum ini, ke mana perginya pencipta laman media sosial tersebut?

Duduk berpeluk tubuh sambil disendal dengan duit yang masuk berkepuk - kepuk? Apa jadi pada Negara - Negara yang mengalami zaman 'Revolusi' akibat kesan Negatif laman media sosial ni?

Adakah Negara - Negara tersebut dapat mengekalkan keamanan dikalangan rakyat seperti mana yang mereka kecapi sebelum kewujudan laman media sosial? Jawapannya sudah tentu TIDAK!!!

Yang lebih IRONIKnya ialah apabila sesebuah Negara tu mengharamkan rakyat mengguna aplikasi laman media sosial ni, maka Kerajaan di Negara itu juga akan dilabel sebagai 'Zalim'.

Kata mereka, Kerajaan yang memerintah tu menafikan 'Hak Asasi Manusia' dan enggan menerima suara rakyat. Walhal, ianya lebih banyak menambah 'Keburukkan' dari kebaikkan.

Jadi, adakah salah jika ada yang menyatakan bahawa kewujudan laman media sosial ni merupakan satu agenda subversif yang sengaja dicetuskan oleh puak - puak Yahudi demi memenuhi kepentingan mereka?

Hakikatnya, baik buruk penggunaan laman media sosial ni bergantung kepada pengguna tu sendiri. Kalau mereka jenis yang bertanggungjawab, perkara yang buruk tu takkan berlaku. Malangnya, orang zaman sekarang ni suka buat kerja pandir. Tu pasal la Yahudi pun suka!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping