Khamis, Januari 28, 2016

Hehehe! Entah apa la respon yang akan diberikan oleh Si Nurul Izzah tu bila 'lamaran' yang dia sebelum ini dah dijawab oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang baru ni ye?

Kalau sebelum ini, Si Nurul Izzah tu cuba mendesak agar Pengerusi SPR yang baru ni tidak tunduk kepada tekanan Politik oleh pihak Kerajaan. Walhal yang berikan tekanan pun bukan orang lain.


Sebaliknya, tekanan Politik yang diterima oleh pihak SPR selama hari ini datangnya dari puak - puak Pakatan Haprak tu sendiri. Diorang yang mencipta pelbagai persepsi buruk terhadap SPR.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Pengerusi SPR yang baru, Datuk Seri Mohd Hashim Abdullah meminta kepada 'pihak yang berkenaan' agar guna bahasa yang lebih 'lembut'.

Katanya, perkataan 'Cabar' yang dikeluarkan oleh sesetengah 'pihak yang berkenaan' terhadap SPR tidak sesuai digunakan kerana ianya tidak sesuai dengan budaya masyarakat di Malaysia ni.
"Saya ada terbaca dalam surat khabar ada pihak yang cabar pengerusi baharu SPR. Tak payah guna perkataan 'cabar', guna 'rayu' ke...'minta' ke...itu lebih sempurna. 'Cabar' itu kasar, tak sesuai dengan budaya kita," katanya pada sidang media di Wisma SPR di sini, Khamis.
Dalam sidang media yang sama, Pengerusi SPR yang baru tu juga turut menegaskan bahawa dia sendiri sedia maklum dengan cabaran yang bakal dihadapi sepanjang dia memegang jawatan tersebut.

Tapi, jika dilihat dari satu sudut, ada betul juga kata Pengerusi SPR yang baru tu. Kot ye pun Si Nurul Izzah atau 'pihak yang berkenaan' tu nak 'Melamar' SPR, biar la guna perkataan yang sewajarnya.

Ini tidak. Dah la mintak orang ikut kehendak dia. Guna pulak bahasa kasar yang tak bersesuaian. Mana ada orang nak ikut. Kot kalau Si Nurul Izzah tu nak mengorat Hantu sekali pun, dah tentu -tentu Hantu tolak lamaran dia!!! Takde sapa nak layan orang yang takde adab ni!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. lebih baik takyah komen sbb kalau komen kang takda bahasa yg indah utk anak si peliwat ni..

    BalasPadam
  2. SEJUKAN BADAN TU NGAN AISKERIM....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping