Khamis, Januari 28, 2016

Nampak gayanya, tindakan PAS sejak kebelakangan ni semakin bertambah ekstrem. Nak pulak terhadap puak - puak yang dianggap 'Pengkhianat' dari kalangan parti 'Periuk' pimpinan Si Mat Sabu tu.

Yang terbaru, Rejim PAS Kelantan mengambil tindakan drastik menyingkirkan beberapa penghulu yang didapati cenderung menyokong parti 'Periuk' tu atau terlibat secara langsung dengan program anjuran parti itu.

Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, tindakan itu diambil bagi memastikan semua penghulu serta pemimpin akar umbi menyokong penuh kerajaan yang memerintah.
“Pelantikan jawatan penghulu ini dibuat atas asas politik, jadi dia kena bersama kerajaan negeri. Kalau kita dapati ada yang menentang kerajaan, sama ada perbuatan atau kata-kata, kita terpaksa ambil tindakan.
“Sebelum ini memang sudah ada beberapa kes yang kita tidak lantik semula, sebaliknya kita ganti mereka dengan orang lain,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Penyampaian Watikan Pelantikan Penghulu 2016, di sini hari ini.
Penyampaian watikah perlantikan baru kepada seramai 790 orang Penghulu itu telah disempurnakan sendiri oleh YAB Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob dalam satu majlis.

Mohd. Amar yang juga Pengerusi Majlis Penghulu Kelantan bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah sebenar penghulu yang telah disingkirkan kerana menyokong parti 'Periuk'.

Dalam erti kata lainnya, tindakan PAS Kelantan ni lebih kurang macam orang mengemas rumah. Mana 'sampah' yang tak berguna dan menyemakkan mata, baik diorang buang. Nak pulak 'Periuk' buruk. Itu lebih elok dari terus buat semak dalam rumah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. PERIUK BUROK BOLEH JUAL KEDAI KARUNG GUNI BOLEH KITAR SEMULA

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping