Isnin, Januari 18, 2016

Jika dilihat dari sudut keagamaannya, memang Setan je yang tak suka dengan ayat Al-Qur'an ni. Tapi tak sangka pulak ada 'Pak Lebai' dari parti 'Periuk' tu pun sama juga perangai macam Setan ni.

Cepat betul dia 'Panas' bila mendengar ada orang menggunakan ayat Al-Qur'an untuk menetapkan pendirian mereka. Terutama sekali terhadap 'Pengkhianatan' yang telah dilakukan.

Dek kerana cepat sangat melatah, maka sebab itu 'Mursyidul AM' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu bagi amaran supaya jangan guna ayat suci Al-Qur'an untuk menghina parti mereka.

Antara alasan lain yang diberikan, 'Mursyidul Am' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu kata, mereka yang mempergunakan ayat suci Al - Qur'an bukan sebahagian dari ajaran Islam.
PASIR MAS - Parti Amanah Negara (Amanah) menempelak sesetengah golongan agama yang bertindak berani dengan menyalah gunakan ayat suci al-Quran untuk menghentam parti itu.

Mereka berkata, golongan agama itu menggunakan petikan surah ar-Rahman ayat 26 bermaksud segala apa yang ada di alam dunia akan binasa dan terjemahan itu merujuk kepada pihaknya.

"Bila golongan agama (ustaz) menggunakan ayat itu, ini seolah-olah mempermain-mainkan al-Quran. Semua orang tahu itu satu dosa dan tidak perlu lagi saya huraikan, apatah lagi untuk menghina orang dengan gelaran yang tidak disukai," katanya.
Tapi yang herannya, 'Mursyidul Am' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu lupa ke, mengkhianati amanah serta akujanji yang telah dibuat sebelum ini juga bukan sebahagian dari ajaran Islam.

ATAU, adakah disebab mereka sekarang ni dah jadi Barua kepada DAPigs, maka semua kesalahan dan juga dosa yang telah mereka lakukan sebelum ini juga diampunkan begitu sahaja?

Mungkin dari satu sudut, 'Mursyidul Am' parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu nak orang guna kata - kata kesat seperti mana yang biasa dibuat oleh pemimpin - pemimpin parti dia sendiri.

Mungkin bagi dia, dengan menggunakan kata - kata penghinaan dan membuat dakwaan tanpa merujuk kepada sebarang bukti serta nas yang sah adalah lebih 'Baik' dari bersandarkan kepada Al-Qur'an. Mungkin bagi dia, Menipu lagi baik!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping