Rabu, Februari 17, 2016

Huh!!! Memang Haramjadah sungguh pentadbiran Rejim Pakatan Selangor ni. Demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi punya pasal, perihal keperluan rakyat pun sanggup diketepikan.

Dek kerana nak tunjuk yang diorang mempunyai 'Kuasa', isu yang berkaitan dengan keutamaan serta keselamatan rakyat pun boleh dipinggirkan oleh puak - puak Pakatan Haprak ni.

Tu baru dapat memerintah Negeri. Belum lagi diorang memerintah Negara. Dah nampak dah kesombongan dan keangkuhan dikalangan pemimpin - pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri.

Jika di Pulau Pinang, hasrat Kerajaan Barisan Nasional nak membina rumah mampu milik terhalang akibat kekangan yang diberikan oleh Rejim DAPigs pimpinan Si Tokong tu secara terbuka.

Padahal, kalau nak bina rumah, Kerajaan Persekutuan perlu kelulusan tanah dari pihak Rejim DAPigs Pulau Pinang. Tapi dek kerana diorang nak tunjuk Ego, kelulusan itu tidak diberikan.

Perkara yang sama jugak berlaku di Selangor apabila wakil Rejim Pakatan tu menyatakan bahawa Kerajaan Persekutuan perlu 'Merayu' terlebih dahulu dengan pihak pentadbiran Negeri.
SHAH ALAM: Kerajaan Persekutuan perlu memohon atau merayu kepada kerajaan negeri Selangor jika menghadapi masalah berkaitan kelulusan hartanah bagi membolehkan kerja-kerja pembangunan di negeri itu.
Exco Selangor, Dr Daroyah Alwi berkata demikian mengulas pendedahan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar bahawa pembinaan Balai Bomba dan Penyelamat Setia Alam tertangguh walaupun peruntukannya diluluskan tiga tahun lalu.
Bayangkan! Hasrat Kerajaan Pusat nak memenuhi keperluan penduduk di sekitar Setia Alam yang memerlukan Balai Bomba dan Penyelamat terhalang akibat kesombongan Rejim Pakatan.

Hakikatnya, pembinaan balai tersebut adalah untuk menjaga keselamatan rakyat sekiranya berlaku kebakaran ataupun bantuan kecemasan. Tapi itu pun puak - puak Rejim Pakatan tu tak bagi.

Yang peliknya, pembinaan Balai Bomba tu adalah untuk kepentingan rakyat. Pun banyak jugak Birokrasi dipihak Rejim Pakatan Selangor. Tapi kalau projek tu beri keuntungan kepada mereka, macam Lebuhraya Kidex atau pangsapuri Datum Jelatek, boleh pulak diorang bagi kelulusan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Buruk-buruk kerajaan PKR Selangor, semua cukai pintu rumah rakyat,
    percoma. Semua PKR bayarkan. Air pun percoma tak perlu cium bontot macam kamu buat kat NAJIB & Mat Komidi. Jadi kami agak berpuas hatilah dan tak mungkin nak tukar kepada kerajaan penyonglap duit rakyat.

    BalasPadam
  2. Macai pkr yg bodoh bangang

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping