Jumaat, Februari 19, 2016

Haduyai!!! Mungkin inilah budaya yang menjadi kebiasaan dikalangan puak - puak Pakatan Haprak ni. Nak pulak bagi puak - puak PKR. Benda yang betul pun, sehabis boleh diorang nak sorok.

Dan bila ada orang yang membangkitkan isu - isu penyelewengan didalam parti, mula la diorang panas punggung, desak supaya parti mengambil tindakan terhadap pihak yang buat pendedahan.

Perkara ni bukannya baru. Malah ianya sudah bermula sejak pemilihan parti tu sebelum ini. Asal ada je yang buat pendedahan mengenai penyelewengan dikalangan pemimpin, pasti kena tindakan.

Yang terbaru, pendedahan mengenai pembaziran dan penyelewengan yang dilakukan oleh Rejim Pakatan Selangor secara membabi buta dengan menggunakan Dana Rakyat sesuka hati.

Bila perkara tu didedahkan kepada umum, maka mula la ada pihak yang 'panas punggung' dan menggelupor tak tentu arah. Sekarang sibuk la diorang nak suruh parti ambik tindakan.

Kononnya, pendedahan yang telah dibuat oleh Si Chagubard tu hanya sekadar memecah-belahkan perpaduan dikalangan ahli - ahli parti dengan menggunakan saluran yang tidak betul.
"Pihak MPN Selangor merasa amat kesal sekali dengan beliau kerana menimbulkan kekeliruan di atas perkara tersebut, kerana isu tersebut telah diselesaikan secara konsensus dengan ketua cabang negeri Selangor, ini menggambarkan beliau tidak mendapat maklumat yang betul, dan sahih. 
"Beliau membuat komen hanya mendengar satu pihak sahaja tanpa mendengar pihak kami sebagai pentadbir yang melaksanakan proses pemilihan untuk beri penjelasan," katanya.
Persoalannya, jika benar dakwaan yang dibuat oleh Si Chagubard tu tak betul, kenapa diorang tak ambik tindakan undang - undang? Kenapa diorang tak saman je Si Chagubard tu?

Kalau kita baca dari satu sudut, seolah - olah tindakan yang nak diambil hanya sekadar satu percubaan untuk menyembunyikan kebenaran dari diketahui oleh masyarakat secara umum.

Setakat ambik tindakan disiplin parti, ianya tak ubah seperti nak suruh Si Chagubard tu supayan 'Tutup Mulut' dan tidak mendedahkan kemaluan parti kepada rakyat secara terang - terangan. Bukannya untuk menegakkan kebenaran!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping