Khamis, Februari 18, 2016

Kalau dah namanya puak - puak Pakatan Haprak tu, memang takde kerja lain la yang diorang mampu lakukan. Kalau tak menabur fitnah, diorang akan menghasut rakyat membenci Kerajaan.

Lepas tu bila didakwa dimahkamah, pandai pulak diorang tak mengaku. Tapi bila dah didapati bersalah, sibuk pulak nak mencari sokongan simpati murahan untuk bayar duit denda.

Itulah haramjadahnya puak - puak Pakatan Haprak ni. Buat kerja tak pernah lansung nak guna kepala otak. Sebaliknya diorang asyik suka guna kepala lutut je. Lepas tu menyusahkan orang lain.

Yang paling kita rasa herannya ialah apabila ada juga budak - budak Sewel yang belajar di Universiti boleh terperngaruh dengan pembohongan puak - puak Pakatan Haprak ni rupanya.

Kiranya, takde bijak mana la jugak budak - budak di Universiti ni sebab mudah sangat terpengaruh dengan dakyah pembohongan yang dijaja oleh puak - puak Pakatan Haprak tu. Belajar pun tak ke mana, MENIPU je la kerja yang dia tau buat!!!
KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebentar tadi mengekalkan sabitan terhadap bekas aktivis pelajar, Adam Adli Abdul Halim atas tuduhan memberi ucapan berbaur hasutan dalam satu ceramah, tiga tahun lalu.

Hakim, Datuk Ab Karim Ab Rahim bagaimanapun mengganti hukuman 12 bulan penjara kepada denda RM5,000 dan diperintah menjalani hukuman penjara sehingga enam bulan sekiranya gagal membayarnya.

Pada 19 September 2014, Mahkamah Sesyen memerintahkan Adam dipenjara 12 bulan selepas didapati bersalah.

Adam, 27,  yang juga bekas penuntut Universiti Perguruan Sultan Idris (Upsi) didapati bersalah memberi ucapan dalam ceramah dengan menyebut kata-kata menghasut bagi membangkitkan rakyat negara ini supaya mengubah kerajaan yang telah tertubuh mengikut undang-undang, dengan cara tidak sah.

Kesalahan itu dilakukan di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di Jalan Maharajalela, Dang Wangi di sini antara 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei 2013.


Pendakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 (Akta 15) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman maksimum denda RM5,000 atau penjara lima tahun, jika sabit kesalahan.
Categories:

4 ulasan:

  1. kesian budak u jd mngsa krn mudah prcaya tuduhan tanpa bukti kukuh...akhirnya siapa rugi?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak U yang rugi kerana hasutan Adam. Tapi tak apa, Adam dapat gaji bulanan dari DAP macam Mike Sabu. Hidupnya mewah. Tak kisah bayar denda.

      Adam yang kaya, budak U yang aniaya.

      Padam
  2. Bodoh ibni tolol ibni bendul ibni bangang ibni baghal ibni biol ibni kerk ibni selut ibni haprak....

    BalasPadam
  3. Sama je dua2 pihak...mengata dulang paku serpih. Dalam kes ni aku lagi respek kat malaun yahudi ni..masih mendaulatkan undang2 negara mereka walaupun hari2 belasah rakyat Palestine.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping