Selasa, Mac 29, 2016

Heh! Nampak gayanya 'Kebebasan Bersuara' dikalangan puak DAPigs tu sekarang ni dah semakin tandus dan kekeringan akibat skandal pembelian rumah banglow mewah milik Si Guan Eng tu.

Jika sebelum ini, tindakan beberapa orang pemimpin DAPigs yang dilihat lantang mengkritik kepimpinan parti telah digantung keahlian mereka tanpa sebarang budi bicara dilakukan.

Hanya semata - mata mereka bersuara demi menjaga kepentingan ahli parti, terus pemimpin - pemimpin tersebut digantung keahlian sehingga menyebabkan ada yang keluar parti.

Kali ini, dek kerana nak tutup skandal pembelian rumah milik Si Guan Eng yang mula menjadi bahan perbualan hangat dikalangan rakyat menyebabkan semua orang diarahkan untuk berdiam diri.

Arahan kepada semua pimpinan DAPigs serta ahli mereka diperingkat akar umbi itu mula didedahkan melalui laman media sosial dan turut dilaporkan dalam laman portal media hari ini.
PETALING JAYA: Pemimpin DAP diarahkan supaya 'tutup mulut' berhubung banglo milik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan kontroversi yang melanda tanah di Taman Manggis.

Pekeliling yang diedarkan oleh pegawai DAP Pulau Pinang meminta pemimpin parti untuk tidak mengadakan sebarang sidang media atau mengeluarkan kenyataan berhubung dua isu berkenaan yang membabitkan parti di negeri itu.

Hanya tiga pemimpin diberi kuasa untuk mengeluarkan kenyataan dan mereka ialah Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, Pengerusi DAP Pulau Pinang dan anggota exco negeri, Chow Kon Yeow dan penasihat undang-undang parti yang juga Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo.

Menurut pekeliling itu, arahan itu bertujuan untuk mengelakkan keadaan bertambah mengelirukan dan bagi menentukan pemimpin mengulas mengenai apa yang patut dan tidak sepatutnya diperkatakan.

Pekeliling itu turut menyatakan bahawa ia bertujuan untuk mengelakkan sebarang "pendedahan maklumat sensitif yang tidak disengajakan" memandangkan isu-isu berkenaan adalah serius.

Pekeliling tersebut ditujukan kepada ahli-ahli Parlimen parti, ahli dewan undangan negeri (Adun), ahli jawatankuasa negeri termasuk pemimpin Wanita dan Pemuda Sosialis DAP (Dapsy).

Ia turut memaklumkan bahawa serangan dilakukan "secara terancang oleh pihak pembangkangnya", pekeliling itu meminta kerjasama penuh bagi menangani krisis yang berlaku.
Nah! Itu membuktikan bahawa 'Kebebasan Bersuara' dikalangan ahli - ahli serta pemimpin DAPigs ni sudah dilacurkan demi menjaga kepentingan Politik Si Guan Eng tu secara peribadi.

Maknanya lepas ni, takde seorang pun dari kalangan puak DAPigs tu boleh bertanya mengenai isu yang semakin hari semakin hangat diperkatakan dikalangan rakyat. Waima nak terangkan kepada rakyat pun tak boleh. Kalau tidak, nanti Tokong marah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Demi menyelamatkan Anak babi dap.

    BalasPadam
  2. Kebebasan bersuara my ass.. puii

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping