Sabtu, Mac 19, 2016

YAB Perdana Menteri bersama YAB Menteri Besar Pahang melihat model rumah PR1MA Pahang sewaktu Majlis Penyerahan Kunci kepada pemilik hari ini.
Sama ada ianya satu kebetulan atau pun tidak, kita pun tak pasti. Tapi apa yang jelas, isu rumah ni dah jadi satu isu yang mampu membuatkan Si Guan Eng tu meroyan macam orang hilang akal.

Agaknya kalau sebut 'Rumah' depan Si Guan Eng ni, mau sawan dia dibuatnya. Nak pulak bila isu pembelian rumah murah dari harga pasaran tu sedang hangat diperkatakan ketika ini.

Tapi yang kita nak cerita ni bukan pasal isu pembelian rumah murah dari harga pasaran tu. Sebaliknya kita nak cerita mengenai isu rumah mampu milik yang disediakan kepada rakyat.

Dengar kata, takrifan "Rumah Mampu Milik" di Pulau Pinang ni dianggarkan bernilai sebanyak RM 400 RIBU sebuah. Macam mana la gayanya rumah mampu milik dengan harga tu ek?

Dan persoalan yang paling utama, siapa yang mampu beli rumah dengan harga seperti itu? Ada ke orang Melayu di Pulau Pinang yang 'Mampu' memiliki rumah tersebut dengan harga sedemikian rupa?

Itu kita tak pasti la pulak. Yang itu, kena tanya pada orang di Pulau Pinang. Tapi keadaan berbeza di Pahang dimana harga 'Rumah Mampu Milik' ni bernilai sebanyak RM 150 ribu sebuah.

Kalau ikut Akujanji Pilihan Raya atau Manifesto Barisan Nasional sewaktu PRU yang lalu, Kerajaan Negeri berjanji untuk membina sebanyak 15 ribu buah unit rumah sahaja dalam tempoh 5 tahun.

Tapi, sejak dari tahun 2013 sehingga ke hari ini, jumlah rumah mampu milik yang juga dikenali dengan nama Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia Pahang (PR1MA Pahang) tu adalah sebanyak 30 RIBU!!!
Wajah Gembira salah seorang dari 30 ribu pemilik Rumah PR1MA Pahang menerima kunci dari YAB Perdana Menteri sambil diperhatikan oleh YAB Menteri Besar Pahang, Dato' Sri DiRaja Haji Adnan bin Haji Yaakob
Kiranya dua kali ganda dari apa yang telah dijanjikan dalam Manifesto Barisan Nasional Pahang sebelum ini. Sekaligus ianya boleh dianggap sebagai satu kejayaan yang cukup besar.

Maka timbul satu persoalan bagi sesetengah pihak. Berapa pulak jumlah 'Rumah Mampu Milik' yang telah dibina oleh Si Guan Eng tu sejak dia menjadi pemerintah Rejim di Pulau Pinang? Kalau dia boleh beli rumah dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran, takkan dia tak boleh buat benda yang sama untuk rakyat!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Jose gaji 30 ribu sebulan boleh la beli rumah 2.8 juta, rakyat gaji 2000 boleh la beli rumah harga 300000 fair and bulat pas, allah takbirr. Tangan tangan nik aziz.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping