Ahad, Mac 20, 2016

Hehehe!!! Kalau asal namanya 'Keliru dan Mengelirukan' memang takde puak - puak lain yang boleh buat selain dari puak - puak Pakatan Haprak ni. Nak pulak bagi puak - puak DAPigs ni.

Terbukti bahawa Si Guan Eng tu sendiri keliru dengan isu yang sedang melanda diri dia pada ketika ini. Sama ada betul dia keliru atau sengaja berpura - pura keliru, itu kita tak pasti.

Tapi, apa yang jelas, Si Guan Eng tu cuba nak sembunyikan kemaluan dia dengan mengaitkan dua isu yang berbeza membabitkan diri dia pada ketika ini untuk mengelirukan rakyat.

Dalam kenyataan hari ini, Si Guan Eng tu dengan Sombong dan Angkuh mendesak agar pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mempercepatkan siasatan terhadapnya.

Kata Si Guan Eng, dia percaya bahawa tidak wujud sebarang unsur rasuah dalam isu pembelian rumah murah dibawah harga sebenar dengan penjualan tanah Kerajaan seperti yang didakwa.

Walhal, perkara yang dibangkitkan itu merupakan DUA isu yang berbeza. Satu isu ialah mengenai pembelian rumah pada harga yang lebih murah dari harga pasaran. Satu lagi isu penjualan tanah.

Isu mengenai pembelian rumah pada harga yang lebih murah dari harga pasaran tu adalah kes yang sama dihadapi oleh Dr. Khir Toyo sebelum ini yang akhirnya dia dikenakan hukuman.

Tapi, 'Kebetulan' orang yang beli tanah milik Kerajaan Negeri itu juga merupakan orang yang sama menjual rumah kepada Si Guan Eng tu. Jadi, kemungkinan wujud 'Conflict of Intrest'.

Maka pihak SPRM perlu menyiasat kes itu sama seperti kes yang dihadapi oleh Dr. Khir Toyo sebelum ini, membeli rumah dibawah harga pasaran dan dianggap sebagai Pecah Amanah.

Sama ada kes pembelian tanah itu ada kaitan dengan penjualan rumah tu kepada Guan Eng, itu bab lain. Kalau memang betul wujud 'Conflict of Interest', maka kes dia lebih teruk dari Dr. Khir Toyo.

Cuma yang herannya, kenapa pulak Si Guan Eng tu sesak nak mengajak orang yang membangkitkan isu tu untuk bertemu bersama dengan bukti dakwaan yang dibuat secara berdepan?

Kot selama hari ini pun, dia dan puak - puak Pakatan Haprak tu buat tuduhan terhadap orang lain, pernah ke diorang sendiri pergi berjumpa dengan orang yang dituduh bersama dengan bukti? Kalau tak pernah, Tak Payah Cakap la!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Khalipa jose ada kata sama calip aziz rahmat ,sop udang ketam sotong lebih nikmat dari sop rock. Papa di zoo taiping hari hari kari mamak. Lazatnya.

    BalasPadam
  2. lge ni bnyk auta...kawan karibnya dlm politik ialah pan...sama sama auta.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping