Sabtu, Mac 19, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya, Si Guan Eng ni dah mula menggelupor bila isu skandal berkaitan dengan pembelian rumah pada harga yang lebih renda dari harga pasaran tu terdedah kepada umum.

Hakikatnya, pendedahan skandal mengenai pembelian rumah itu seolah - olah sama dengan kes yang pernah dihadapi oleh Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo sebelum ni.

Dalam kes Datuk Seri Khir Toyo, dia telah dihadapkan ke mahkamah atas dakwaan Criminal Breach Trust (CBT) atau juga dikenali sebagai 'Pecah Amanah' kerana beli rumah dengan harga lebih rendah.

Itu isu utamanya. Jika kita tengok pulak isu yang berkaitan dengan Si Lim Guan Eng pada ketika ini, perkara yang sama juga berlaku dimana dia beli rumah lebih rendah dari harga pasaran.

Dan kalau dilihat dari segi perbandingan sekarang  rumah Si Lim Guan Eng tu adalah rumah yang disewa semenjak dari tahun 2008 dan membuktikan bahawa Hartanah tersebut sebenarnya mempunyai nilai yang amat tinggi.

Dan faktanya, orang yang memberi sewa tu sendiri pun tahu siapa Si Lim Guan Eng ni serta sedar dengan kedudukan dia sebagai seorang Ketua Menteri Pulau Pinang semenjak dari mula lagi .

Malah kadar Diskaun yang diterima oleh LGE sebenarnya bernilai 320 % dari kadar diskaun yang diterima oleh Dr Khir. Ini menunjukkan komitmen untuk berkepentingan itu lebih tinggi.

Berdasarkan kepada fakta yang diterangkan diatas, maka tak heran la kenapa Si Lim Guan Eng tu mula menggelupor tak tentu arah dan cuba nak pusing cerita lain supaya orang lain keliru.

Mula la Si Lim Guan Eng tu bangkitkan cerita mengenai penjualan tanah Kerajaan Negeri di Taman Manggis dan menafikan bahawa pembelian rumah itu mempunyai kaitan dengan isu yang sama.
"Penjual rumah saya tidak terlibat dalam syarikat yang memenangi bidaan. Tambahan pula, jawatankuasa tender negeri tidak dipengerusikan oleh saya tetapi oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang," kata Guan Eng.
Walaupun Si Lim Guan Eng tu kata pembelian rumah dan penjualan tanah tu takde kaitan kerana ianya dibuat atas dasar tender terbuka, tetapi masih lagi wujud 'Conflict of Interest'.

Yang dipertikaikan sekarang ialah mengenai pembelian rumah pada harga yang jauh lebih rendah dari harga pasaran seperti mana yang pernah dilakukan oleh Dr. Khir Toyo. Itu isu utamanya.

Perkara itu tidak dapat dinafikan oleh Si Lim Guan Eng tu. Sebaliknya, kenyataan yang dia buat sebelum ini hanya sekadar membuktikan bahawa dia cuba nak tutup kemaluan dia sendiri.

Maka persoalannya, jika Khir Toyo yang membeli rumah dengan harga lebih rendah dari harga pasaran dianggap sebagai satu perbuatan pecah amanah dan rasuah, tidakkah ianya sama seperti apa yang dilakukan oleh Si Lim Guan Eng ni? Korang fikir la sendiri!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Tok usah fening-fening. Ngaku saja yang ko tu salah dan RESIGN....Absolute power corrupt absolutely....

    BalasPadam
  2. kasihan dskt kena masa tak jadi mb dan ...makin tak kasihan pon pada ge bila dituduh2 masa jadi km ho ho.aq agak sprm ni lurus bendul kan kan kan

    selamat petang!

    BalasPadam
  3. Jose marinho sudah bayar sewa rumah 60 kali 7 420 000 . Sebab itu dapat special diskoun. Jusop anak murid tok guru nik aziz dia seorang yang jujur lurus bendul rugi rakyat malaysia kalau beliau dipenjara taiping.

    BalasPadam
  4. Gila mengutuk org lain sedangkan diri 2x5...
    Klu tak disabit kesalahan...mmg hebatlah sitokong nie....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping