Jumaat, April 22, 2016

Hahaha!!! Kesian betul tengok kemaluan yang terpaksa ditanggung oleh Si Guan Eng kerana terpaksa berhadapan dengan jumlah orang 'Terlalu Ramai' yang hadir untuk dengar ceramahnya di Padungan, Sarawak.

Punya la dia nak raih simpati sampai sanggup jual cerita pasal Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST). Sudah tu ceramah dekat kaki lima tepi kedai, nak hasut peniaga la tu ye tak!

Dah ketandusan modal gamaknya. Mengkala nak menjawab mengenai isu skandal banglow mewah 'Terlajak Laris' dia di Pulau Pinang tu, jangan harap la. Mati hidup semula pun dia takkan cerita.

Korang tengok je la 'Ribuan' para hadirin yang datang untuk 'memeriahkan' ceramah Si Guan Eng ni. Sampai 'sesak' lalu lintas dibuatnya. Kehadiran tak sampai 20 orang pun. Ye 20 orang je!!! 

Itu pun banyak yang pejalan kaki di kaki lima, yang terpingga - pingga tengok ada orang 'Jual Obat' ini dok bebel. Nak beri tunjuk ajar macam mana nak beli rumah banglow mewah dengan harga murah kot.

Yang lebih memalukan ialah apabila Si Guan Eng ni cuba nak hentam Kerajaan Barisan Nasional dengan membangkitkan pelbagai isu yang sudah banyak kali dijelaskan kepada umum. 

Tapi, penyelewengan yang dibuat oleh Rejim dibawah pimpinan dia sendiri tak nak pulak dia ambik kira? Takut pulak dia nak ceritakan mengenai ke-GAGAL-an dia memerintah Pulau Pinang?

Sedangkan dia sendiri pun ada buat salah tapi nak salahkan Kerajaan Barisan Nasional pulak. Lepas tu tak nak mengaku kata dia sendiri ada buat salah. Poyo nak angkat diri sendiri je kerjanya.

Apasal dia tak nak heret sekali skandal pasal pembelian rumah banglo mewah 'Terlajak Murah' dia tu? Kenapa dia tak nak jelaskan kepada rakyat di Sarawak mengenai skandal tersebut?

Sebaliknya Si Guan Eng ni KONONnya berjanji nak hapuskan GST kalau DAPigs berjaya tawan Putrajaya. Ptuih!!! Janji yang dibuat sebelum ini pun masih belum dapat ditunaikan, nak buat janji baru pulak.

Masa Pilihan Raya Umum yang lepas, Si Guan Eng tu kata dia nak mansuhkan di tol Sungai Nyiur, Pulau Pinang. Tapi sampai sekarang masih beroperasi. Malah makin naik pulak harga tolnya.

Itu pun Si Guan Eng tu masih lagi nak menabur janji kepada rakyat di Sarawak? Kebajikan rakyat di Pulau Pinang pun dia buat tak pada je, lagi dia ada hati nak berjanji dengan rakyat Sarawak?

Taktik Si Guan Eng ni sebenarnya hanya nak raih simpati dari rakyat Sarawak je. Dia cuba nak mengemis kembali maruah dia yang sudah tercemar dek kerana skandal pembelian rumah banglow tu. 

Padahal Si Guan Eng ni masih tak sedar bahawa maruahnya tu dah duduk kat bawah tapak kaki dah! Tengok je la berapa ramai yang datang dengar ceramah dia tu. Sangat menyedihkan!

Apa yang paling kelakar. Guan Eng ni berkempen, tapi dok speaking cakap omputih, apa dia tak tahu cakap bahasa kebangsaan ke? Tambah senak perut gelak bila dia cakap bahasa Mandarin dia tu!

Dah nampak sangat yang hadir tu semua orang yang datang dengan Si Guan Eng tu je, takde pun orang Sarawak! Kiranya macam main pacak pentas ceramah 'Touch and Go' je Si Guan Eng ni.

Jangan harap la orang Sarawak nak sokong politik kotor yang dibawa oleh geng Cina komunis ni. Rakyat Sarawak sudah lama tolak kerajaan DAPigs. Semua tahu, Rejim DAP ni Kaki Kencing! Nak buat rumah mampu milik konon, tapi akhirnya, tinggal rumah 'Mampu Tengok' je!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Kematian adalah permulaan hidup tanpa nokhtah.

    BalasPadam
  2. cukuplah tu....dap dn sekutunya tak perlu kencing rkyat lg....rakyat dah muak.

    BalasPadam
  3. hang ceramah salah tempat. hang pi ceramah depan pejabat sprm, misti ramai orang dengaq. kat situ ramai penyokong hang...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping