Sabtu, April 23, 2016

Realitinya, hanya para Pentaksub yang ada di Semenanjung Malaysia ni sahaja yang tak nampak kesan dari agenda Politik Retorik yang menjadi amalan harian puak Pakatan Haprak tu.

Untung orang di Sarawak kerana mereka mempunyai kuasa autonomi untuk menghalang sebarang dakyah pembohongan yang dijaja oleh Pakatan Haprak ni dari sampai kepada mereka.

Hakikatnya, budaya Politik Retorik yang dibawa oleh puak Pakatan Haprak ni bukannya memberikan Harapan kepada rakyat. Tetapi hanya untuk kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Bak kata Datuk Seri Fadhillah Yusof, Politik Pakatan Haprak ni sangat berbeza dengan Barisan Nasional yang berusaha untuk mengekalkan keamanan dan keharmonian terutama di Sarawak.

Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) berkata, budaya politik yang diamalkan parti dalam Pakatan Harapan tidak boleh disebarkan ke Sarawak kerana boleh menghancurkan negeri itu.
“Sebab itulah, kita tidak mahu terlalu memberi fokus kepada pembangkang. Jika budaya politik pembangkang dibawa masuk ke Sarawak, ia boleh menghancurkan negeri,” katanya sambil menambah berbeza dengan Pakatan Harapan, BN memberi fokus kepada tiga aspek utama iaitu keamanan, kestabilan dan keharmonian.
“Jika kita boleh mengekalkan tiga aspek ini, kita mampu membawa kemajuan kepada negeri, negara dan rakyat,” katanya.
Bercakap dalam sidang media hari ini, Fadillah berkata, budaya politik negatif dalam Pakatan Haprak semakin jelas kelihatan menjelang Pilihan Raya Negeri (PRN) pada 7 Mei ini.

Beliau mengaitkan perebutan kerusi antara DAPigs dan PKR yang menyaksikan bekas Naib Pengerusi PKR Sarawak bertindak keluar parti kerana tidak puas hati PKR tunduk kepada DAPigs.
“Dalam kalangan mereka sendiri pun berpecah. Lebih teruk lagi, corak kempen Pakatan Harapan yang boleh memecah - belahkan perpaduan rakyat Sarawak dan Malaysia khasnya,” katanya.
Fadillah juga turut berkata, atas alasan itu Kerajaan Barisan Nasional Sarawak tetap bertegas dalam melindungi rakyat di Negeri itu daripada anasir - anasir yang boleh menggugat perpaduan.

Sebelum ini, Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem dikritik kerana menghalang pemimpin pembangkang dan badan bukan kerajaan (NGO) yang dikaitkan dengan UMNO daripada memasuki Sarawak.

Pokok pangkalnya, amalan budaya Politik Retorik yang dijaja oleh puak Pakatan Haprak ni memang tak boleh diterima pakai. Ianya hanya akan menyebabkan kehancuran kepada sesebuah Negara kerana dibina atas dasar kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping