Selasa, April 12, 2016

Huh! Pantang cuit sikit, dah mula melompat. Yang DAPigs pun dua kali lima je. Baru letak tajuk pun diorang ni dah mula melompat tak tentu arah. Padahal isunya pasal tajuk ceramah tu je.

Yang Ketua Polis Negara pun satu. Sepatutnya, tak payah la keluarkan kenyataan memberi arah suruh batalkan terus ceramah dari Ustaz Dr. Zakir Naik tu. Mintak pihak penganjur ubah tajuk je.

Yang beria - ia sangat nak suruh batalkan terus ni apa hal? Kan dah tak pasal - pasal je orang buat dakwaan kata KPN ikut telunjuk Hindraf dan puak DAPigs. Padahal, isunya kecik sangat.

Bak kata seorang pengamal undang - undang, Forum yang menampilkan penceramah Antarabangsa tu tak perlu nak dibatalkan terus. Cukup setakat mintak pihak penganjur tukar tajuk je.
"Jika benar-benar takut keselamatan tergugat cadangkan supaya penganjur menukar tajuk, tidak perlu gunakan tajuk  'Similarities Between Hinduism and Islam' tukar kepada tajuk seperti contoh 'Islam Adalah Rahmat Seluruh Alam' seperti yang diuar-uarkan oleh 'Penang Institute'.
"Mereka menengahkan kononnya maqasid syariah dengan menggunakan tajuk 'Islam Rahmat Seluruh Alam' sekarang kita boleh minta Dr Zakir Naik untuk bercakap tentang tajuk itu. Tidak perlu batalkan ceramah tersebut, kita perlu juga jaga sensitiviti orang Islam," katanya ketika dihubungi Antarapos hari ini.
Terdahulu, Dr Zakir Naik terus mendapat kecaman pelbagai pihak terutama sekali dari Timbalan Setiausaha Agung DAPigs, P Ramasamy telah memuat-naikkan status dan menggelarnya sebagai ‘setan’.

Bagaimanapun, selang beberapa jam kemudian, Ramasamy menyunting status itu dengan memadam perkataan ‘satan’ setelah mendapat kecaman dari kalangan pengguna laman media sosial.

Dalam kenyataan sama, Ramasamy turut memainkan sentimen dengan mendakwa KONONnya Dr Zakir hanya mahu menyebarkan kebencian di kalangan bukan Islam di negara ini.

Dalam pada itu, Naser juga turut menyelar tindakan pihak tertentu yang membantah kehadiran Dr Zakir dan beliau menyarankan supaya pihak-pihak terbabit bersikap adil dan terbuka.

Naser berkata seorang pemimpin seperti Ramasamy sebagai seorang yang sering melaungkan demokrasi dan hak kebebasan perlu menghormati kebebasan bersuara yang diamalkan di negara ini.
"Pihak yang membantah itu ia sepatut bersikap adil dan bersikap terbuka kerana kita ini disebuah negara yang mereka katakan negara demokrasi sepatutnya tidak boleh menyekat itu hak kebebasan bersuara.
"Kita tahu Hindraf, MIC termasuk Ramasamy DAP di Penang itu semua ini jaguh-jaguh demokrasi dan hak kebebasan bersuara, tiba-tiba bersuara yang boleh menjejaskan mereka cepat-cepat mereka kaitkan dengan keganasan," ujarnya.
Pokok pangkalnya, isu mengenai ceramah Dr. Zakir Naik ni hanya menjadi bahan propaganda puak Pakatan yang nak memburukkan Kerajaan Barisan Nasional. Jadi, jangan la mudah sangat kita nak terjebak dalam perangkap yang dipasang oleh puak Haramjadah ni!!!
Categories: ,

12 ulasan:

  1. Semua manusia nak kejar syurga...sebelum masuk tiba tiba tangan di tarik oleh sahabat kita mr rama...awak tak boleh masuk sana...mari ikut saya sbb awak tak beritahu kebenaran islam semasa di dunia....nampaknya menteri kdn dan kpn berani ambik tanggungjawap halang zakir naik...selamat rakyaat..biar kdn dan kpn ikut mr rama.

    BalasPadam
  2. Ada kah anda maksudkan bila KPN mati nnt Mr Rama yg akan mandikan jenazahnya, kafakan mayatnya, dan bacha talkin untoknya????

    BalasPadam
  3. Lelaki yang sebenar-benar lelaki bukanlah terletak pada kehebatan nya untuk membunuh ramai manusia tetapi sebaliknya adalah terletak pada keberanian seseorang lelaki itu untuk berdepan dengan kebenaran yang sebenar. Tetapi lebih parah lagi sekiranya ada manusia yang lebih takut kepada manusia berbanding kebenaran ugama Islam milik ALLAH.

    Itulah hakikat sebenar yang terjadi kepada pemimpin Hindraf yang begitu takut kepada sesuatu yang tidak mereka fahami padahal Dr. Zakir Naik datang bukan untuk mengaibkan sesiapa. Beliau datang untuk memberi maklumat yang perlu di ketahui olih seluruh rakyat Malaysia pelbagai fahaman “ugama” supaya tidak ada lagi kekeliruan. Sebaliknya KPN yang mengaku Islam begitu takut dengan ugutan sekumpulan manusia yang keliru padahal sepatutnya sebagai seorang yang mengaku Muslim beliau sepatutnya lebih memahami dan bijak untuk membuat keputusan yang tidak akan memalukan dirinya sendiri.

    Misalnya apa kah boleh mendatangkan kerugian atau huru-hara kepada negara ini sekiranya kita diberitahu bahawa terdapat ayat didalam kitab Hindu yang melarang penganutnya untuk menyembah berhala? Apakah tidak masuk akal atau keterlaluan sekiranya ada orang bertanya kenapa Dewa Siva sebagai “Tuhan” (penganut Hindu) tidak kenal dengan anaknya sendiri ? Sebab itu ada seorang bekas Sami Hindu Malaysia akhirnya masuk Islam kerana menurut beliau bagaimana Dewa Siva bolih membantu dirinya sedang Tuhan penganut Hindu itu tidak mampu untuk kenal dengan anak perempuannya sendiri? Olih itu mustahil Dewa Hindu boleh memberi pertolongan kepada sesiapa pun sekiranya “Dewa” itu tidak kenal dengan orang yang memerlukan pertolongannya.

    Kita percaya ada ramai orang-orang Hindu dan Islam yang ingin tahu tetapi nampaknya ada orang Islam sendiri yang menjadi penghalang besar bagi mereka untuk mendapatkan kebenaran itu. Hakikatnya kita sendiri yang menjadi penghalang utama bagi menyuburkan syiar Islam itu di negara ini. Sekiranya kebenaran pun tidak mampu kita adakan janganlah kita bertindak seperti orang jahil yang sombong lagi bodoh. Sampai bila kita nak biarkan ugama Islam kita dihina oleh orang bukan Islam sedangkan cara yang paling berkesan menangani isu itu adalah melalui Ilmu atau maklumat yang benar dan bukannya melalui penguatkuasaan undang-undang polis.

    BalasPadam
  4. Di dalam Malaysia, kita ada beribu lulusan agama yang layak memberi ceramah dengan baik sesuai dengan keadaan negara yang berbilang agama.

    Kita tak perlu jemput penceramah luar untuk mengingatkan kita Akan agama dan tuntutan
    ALLAH.

    Kalau ia nya perceramah dari luar atau dalam Malaysia, cerita atau ayat yang akan disampaikan sama saja seperti apa yang RASUL sampaikan 1437H tahun yang lalu, ayat nya juga cerita nya tak boleh lebih dan tak boleh kurang tak ada beza isi kandung cerita nya hanya penyampai nya saja berbeza.

    Kepada Zakir Naik, katakan pada mereka ya ini orang kafir " LAKUM DINUKUM WALIYADIN"

    Cukup lah dengan syarahan dari Ustadz-Ustadz kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ustaz kita ceramah politik pandai ler bro... Dr Zakir ceramah tak di pengaruhi politik... Mana nak sama bro...

      Padam
    2. Mai sebut sikit sapa ustaz kat Malaysia ni yg boleh hurai perbezaan agama dengan bersiap bukti dari pelbagai kitab seperti doktor Zakir Naik. Bukan nak merendah-rendahkan sesiapa tetapi pandangan jumud saudara ni membuatkan saya terpanggil untuk mmberi sedikit komen. Kita sebagai umat islam harus menimba ilmu, bukan sahaja ilmu dunia malah ilmu akhirat juga. Zakir naik is the best person in this decade who can debate about islam and other religion. He should not be ban!

      Padam
    3. Ustaz Malaysia kita masih cenderung "menyanyikan" lagu lama tentang bab hukum hakam la ttg bab hudud la yg tak pernah selesai, ttg dosa pahala la. Sehingga terdapat ulamak kita sesama sendiri pun sanggup untuk bertelagah sampai menghukum kafir mengkafir sesama mereka sendiri. Sebab itu timbul isu sembahyang dua imam la dan berdoa laknat sesama orang Islam tidak berapa lama dahulu dinegara kita ini. Pendek kata ustaz kita lebih berkisar untuk cuba mengislamkan orang Islam semula. Sebab itu didalam majlis ceramah ugama islam kita di Malaysia ini yang hadir cuma orang Islam sahaja. Kita masih belum mampu untuk membuktikan kepada orang bukan Islam bahawa Islam adalah untuk semua, cakap bolih la. Sudahla kita tidak mampu bila sudah ada orang yang berkemampuan kita cuba pulak untuk menegahnya atas nasihat orang bukan Islam pulak tu. Pandir ke pandai namanya tu?

      Bila ugama kita kena caci dan dihina kita cuma mampu untuk buat bising dan paling canggih pun cekup si penghina ugama Islam itu dengan mengguna peruntukkan undang-undang ciptaan manusia. Padahal cara yang paling berkesan adalah memberi mereka maklumat yang betul dan tepat sehingga akal mereka yang bukan Islam pun tidak akan mampu untuk menafikannya.

      Ustaz luar negara kita perhatikan lebih banyak menyampaikan maklumat penting yang tidak pernah masyarakat umum kita ketahui sebelum ini, ilmu yang diberi kita lihat lebih cenderung untuk menguatkan lagi keyakinan kita tentang ilmu Tauhid yang sangat penting sebelum kita mula belajar untuk beribadah. Sebab kekuatan tauhid itu tidak adalah ramai orang yang tak sembahyang atau pun sembahyang setahun 2 kali sahaja. Cuba tanya diri sendiri berapa ramai orang kita yang tahu rupa-rupanya didalam kitab Hindu pun terdapat larangan menyembah berhala. Ingatlah bahawa Ilmu Tauhid perlu mantap dahulu selepas itu baharulah kita mampu untuk beribadah. Jika tidak tahap ibadah kita tidak jauh bezanya dengan penganut Hindu. Nauzubillah !!!

      Padam
  5. dunia akhir zaman...islam kmbali dagang. suara kekufuran melalak di sana sini.

    BalasPadam
  6. Sebenarnya penganjur forum sengaja beri tajuk macam tu, satu propaganda utk mencetuskan perbalahan agama. Penganjur ini mungkin talibarut pembangkang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awak nie saya rasa tak pandai bahasa inggeris kot... Apa masalah nya tajuk tu "similarities between Islam and Hindu"... Bukankah tajuk ini boleh membawa makna perpaduan di dlm negara terutamanya Malaysia...

      Padam
    2. Agreed! Budak tanpa nama 1:17pg tu buat comment mcm baru abis PMR.. or tadika ke? Kecik2 tak gol.. dah besar ckp mcm sg Klang.. baik rendam ko kat sana keluar jadi org minyak!

      Padam
    3. Misalnya apa kah boleh mendatangkan kerugian atau huru-hara kepada negara ini sekiranya kita diberitahu bahawa terdapat ayat didalam kitab Hindu yang melarang penganutnya untuk menyembah berhala? Tidak kah itu adalah satu titik persamaan yang positif yang tidak ramai rakyat Malaysia yang tahu? Tidak kah tajuk yang diberi nama “Similarities Between Islam and Hinduism” sangat bertepatan dengan fakta yang terdapat kitab-kitab Hindu. Tidak baik kah maklumat itu untuk diketahui oleh orang ramai?

      Malahan tidak ada sami Hindu Malaysia pun yang perasan wujudnya fakta begitu didalam kitab Hindu mereka itu selama ini. Setakat ini cuma seorang sahaja bekas sami Himdu yang masuk Islam sebab beliau tahu dan memikirkan perkara itu. Tidak kah fakta itu begitu menarik untuk diketahui olih semua rakyat Malaysia lebih-lebih lagi penganut Hindu yang terpelajar? Siapa tahu dengan izin ALLAH akan ada kuil Hindu akan bertukar menjadi madrasah dan sami Hindu menjadi Imam atau bilal surau.

      Kepada rakyat Malaysia berugama Islam yang masih cenderung untuk menentang cubalah berfikir secara positif sedikit.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping