Ahad, April 03, 2016

Polis diminta menyiasat dakwaan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah yang menuduh kerajaan Barisan Nasional (BN) akan menaikkan kadar Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) pada tahun depan.

Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan sebelum ini menegaskan kerajaan tidak akan menaikkan kadar cukai itu dan tidak pernah berbincang mengenainya di kalangan anggota kabinet.
"Saya minta polis siasat ceramah Nurul Izzah di Dataran Merdeka semalam yang tuduh BN akan naikkan GST,” katanya.
Beliau berkata, Nurul Izzah yang hadir lewat bersama ibunya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail terus membuat kenyataan berunsur hasutan dan memfitnah Perdana Menteri dan kerajaan BN.
"Saya juga mengutuk tindakan pakatan pembangkang yang menganjurkan himpunan serta menjejaskan kehidupan harmoni rakyat Malaysia di ibu negara yang mahu membawa keluarga bersiar-siar.
"Mereka sanggup membawa anak-anak kecil berdiri di dalam kumpulan orang ramai di tengah-tengah cuaca panas yang melampau ketika ini tanpa menghiraukan risiko mereka terkena serangan ‘strok haba’," katanya.
Menurutnya, beliau kesal apabila ada ahli keluarga yang membenci kerajaan tidak mengendahkan pesanan Kementerian Kesihatan yang meminta orang ramai tidak membawa kanak-kanak keluar di kawasan panas kerana fenomena El Nino yang melanda negara ketika ini.

Beliau juga melihat himpunan demi himpunan anjuran Pakatan Harapan kini gagal kerana setiap kali dianjurkan peserta yang hadir cuma sedikit dengan suasana hambar dengan ceramah yang bosan.

Apa yang jelas, rakyat sendiri sudah MUAK dan JELAK dengan Politik Retorik yang dihidangkan oleh Pakatan Haprak tu kerana ianya hanya sekadar mendedahkan HIPOKRASI mereka secara terang - terangan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping