Jumaat, April 22, 2016

Mat Sabu mampu buat apa bila membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden PAS ni? Adakah dia hanya mampu untuk Gigit Jari dan mengharapkan derma dari orang ramai untuk tumbangkan PAS?

Kalau dilihatkan keadaan Politik hari ini, kewujudan parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu telah GAGAL 100 peratus untuk memberikan sebarang impak kepada arus Politik semasa.

Semalam ada orang tanya, bagaimana penerimaan parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu pada ketika ini? Ada rakan menjawab, "Zero'! Setakat jadi Barua DAPigs boleh la".

Mahu atau tidak, parti pimpinan Si Mat Sabu tu perlu terima hakikat bahawa kewujudan mereka tidak mendapat tempat dikalangan rakyat. Jauh sekali untuk meraih sokongan yang sewajarnya.

Melihatkan keadaan itu yang membuatkan DAPigs terpaksa mencari alternatif lain bagi meraih sokongan pengundi Melayu. Nak harapkan parti Kuali Si Mat Sabu tu, memang tak ke mana la jawabnya.

Kalau DAPigs nak mengharapkan PKR, lagi la jahanam. PKR pun hanya ibarat 'Melukut Di Tepian Gantang', umpama 'Kerakap Di Atas Batu' yang terpaksa bergantung harap kepada orang lain.

Jadi, jalan keluar yang paling mudah untuk DAPigs lakukan pada ketika ini ialah menyokong gerakan deklarasi Tun Mahathir bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Realitinya, agenda DAPigs adalah untuk merampas kuasa di Putrajaya, menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Repubik dan menganggap Islam sebagai musuh utama mereka.

Agenda DAPigs ni sarat dengan fahaman Chauvanisme yang cukup kuat sehingga mampu untuk membuatkan pengikut - pengikut mereka taksub dengan dakyah pembohongan yang dilakukan.

Mungkin atas dasar menyedari hakikat ini, maka PAS mengambil keputusan untuk bertanding disemua kerusi yang kini menjadi milik DAPigs dalam Piliha Raya Umum yang akan datang.

Perkara itu dinyatakan sendiri oleh Presiden PAS dalam satu kenyataan yang turut disiarkan melalui pelbagai media sebelum ini. Langkah pertamanya bermula dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak.
PAS akan meletakkan calon di kerusi DAP, walaupun ia bermakna akan berlaku pertembungan pelbagai penjuru termasuk menentang calon parti komponen Barisan Nasional (BN) seperti MCA, MIC atau Gerakan,” katanya. - seterusnya...
Nah! Itu membuktikan bahawa PAS tidak sepertimana yang didakwa oleh DAPigs selama hari ini. PAS bukan sebuah parti yang boleh 'Dicucuk Hidung' dan diheret sesuka hati oleh DAPigs seperti dilakukan terhadap PKR dan parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Parti orenges ni pon buah hasil tangan nik aziz dan awang adi juga. Aji bukan senang masuk surga, aku undi pan dan dap, syiok balas dendam he he ho ho.

    BalasPadam
  2. memang dijangka.pas menonjol bila dap nak menonjol2 bila dapat teman baru dan kian terkedu dengan ph.memulai oleh nyanyok chedet yang memberi harapan kot klu dap diterima leh melayu kurang asammaka leh teruskan perjuanganya yang tak selari ngan wakek masia ni...selesa mungkin.
    mungkin pas boleh hentikan kencing dap ho ho yang aq fikir pas parti berani merobah iklim cara rakyat berpolitik ---> mcm sikap 1m.najib yang dicemburui membabi buta leh puak2 lahanat tuuuu.
    selamat malam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping