Rabu, April 20, 2016

Kalau kita lihat dari sudut logiknya, siapa yang tak kecewa dengan sikap yang ditonjolkan oleh anak beranak Si Ketua Penipu ni yang dilihat seolah - olah cuba menolak tuah depan mata.

Sedangkan orang lain dikalangan puak PKR tu sendiri sanggup mengenepikan agenda perjuangan dasar parti untuk kebebasan Si Ketua Penipu tu, Si Wan Azizah ni pulak tampil sebaliknya.

Wan Azizah dan anak sulungnya, Nurul Izzah masih lagi dilihat enggan untuk menyertai gerakan deklarasi yang diketuai oleh Tun Mahathir kerana ianya tidak menguntungkan mereka.

Sebaliknya, Wan Azizah dan anak sulungnya menganggap gerakan deklarasi itu hanya untuk memenuhi kepentingan Tun Mahathir yang sarat dengan dendam PERIBADI semata - mata.

Tapi, lain pulak dengan puak DAPigs yang dilihat mengambil kesempatan sepenuhnya diatas pengaruh Tun Mahathir bagi merealisasikan impian mereka untuk mara ke Putrajaya.

Maka sudah pasti tindakan degil yang diambil telah oleh Wan Azizah serta Nurul Izzah itu akan merencatkan perancangan agenda subversif DAPigs bagi mencapai matlamat yang disasarkan.

Jadi kita dapat gambarkan bagaimana kecewanya Si Apek Kit Siang tu terhadap pendirian yang dinyatakan oleh Wan Azizah sehingga menyebabkan DAPigs membelakangi Presiden PKR tu sendiri.

Dari satu sudut, tindakan DAPigs yang tidak memperdulikan pendirian Wan Azizah bagi menuntut agenda perjuangan membebaskan Si Ketua Penipu tu juga merupakan satu signal yang cukup jelas.

Mungkin bagi DAPigs, Wan Azizah dianggap terlalu LEMAH untuk menjadi Ketua bagi mengepalai Pakatan Haprak tu mencapai hasrat mereka merampas pentadbiran di Putrajaya.

Ditambah pula dengan kedegilan keluarga Si Ketua Penipu tu yang masih enggan menyertai gerakan deklarasi Tun Mahathir juga dianggap satu tindakan yang akan merugikan Pakatan Haprak tu sendiri.

Maka tak heran la sekiranya ada dikalangan ahli Pakatan Haprak tu yang mula membuat anggapan bahawa Wan Azizah kini menjadi "Batu Penghalang Utama" kepada kejayaan gerakan deklarasi tersebut.

Bagi mereka, kedegilan yang ditonjolkan oleh Wan Azizah dan keluarga Si Ketua Penipu tu bukan sahaja akan merugikan peluang Pakatan Haprak tu untuk merampas kuasa dari Barisan Nasional.

Bahkan tuntutan Si Wan Azizah tu juga turut menyebabkan berlakunya konflik kepimpinan dalaman dikalangan puak Pakatan Haprak tu sehingga ianya akan menyebabkan mereka berbalah sesama sendiri.

Dalam erti kata lainnya, bukan sahaja Wan Azizah tu kini mendapat tentangan dari kalangan pimpinan PKR, tapi Presiden parti itu juga bakal berhadapan tindakan 'Mutiny' (Pengasingan) dari DAPigs yang dilihat semakin muak dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping