Selasa, April 26, 2016

Hahaha!!! Memang lawak betul la Si Sam Ketot ni. Macam mana la orang boleh anggap dia sebagai 'The Giant Killer' sedangkan dia hanya sekadar pandai mem-BODOH-kan diri sendiri?

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan, nampak sangat ke-BODOH-an Si Sam Ketot tu dengan membogelkan diri dia sendiri depan orang ramai dan memalukan Si Menteri Besar Selangor tu.

Kenyataan yang dibuat oleh Si Sam Ketot tu sebenarnya bertujuan untuk menutup kemaluan Azmin yang sebelum ini mati - matian cuba nak menafikan wujudnya perbalahan diantara parti Pakatan Haprak tu.

Tapi dalam masa yang sama, DAPigs Sarawak mendakwa Si Azmin tu 'Main Kayu Tiga' dan 'Tikam Belakang' apabila dia sendiri mengeluarkan watikah kepada calon yang mewakili PKR.

Logik yang diguna-pakai oleh Si Sam Ketot, tindakan itu adalah untuk memberikan lebih banyak ruang kepada PKR berkembang di Negeri Sarawak. Bukannya untuk menidakkan hak DAPigs.

Sebaliknya, kata Si Sam Ketot, DAPigs hanya mengambil kesempatan apabila PKR sudah menjalankan gerak kerja mereka dikawasan pendalaman yang memerlukan perbelanjaan yang besar.
"Selalunya DAP tidak akan berminat dgn kerusi2 (luar bandar) begini. Mereka lebih berminat dgn kawasan bandar yg senang di maintain. Ini adalah antara sebab PRU dan PRN lepas PKR Sabah dan Sarawak dilihat bertanding jauh lebih banyak kerusi dari DAP. Bukan kerana PKR tamak, tetapi DAP tidak mau kerusi yg perlu kos besar ni.
"Tapi bila usaha PKR utk mendidik pengundi luar bandar sudah sampai ke tahap boleh membawa kemenangan, DAP akan tuntut kerusi2 tersebut atas 2 alasan. PKR lemah dan DAP perlu kerusi itu utk expansion program mereka.
"Apakah PKR perlu mengalah dgn alasan ini? Sedangkan kerusi2 tersebut dijaga PKR sejak lebih 10 tahun. Dan, kalau DAP minta kerusi tambahan di semenanjung PRU akan datang atas alasan mau expand, PKR mau mengalah? Kalau DAP saja expand, PKR nak ke mana? Kejadian di Sarawak skrg ni adalah pengajara utk semua, terutama DAP. Tak boleh tamak dalam berkawan. " jelas Si Sam Ketot.
Dalam erti kata lainnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Sam Ketot itu jelas merupakan satu tuduhan terhadap rakan sekutunya dalam Pakatan dengan mendakwa DAPigs ni TAMAK!!!

Dan jangan pelik la kalau perkara yang sama juga berulang dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang dimana DAPigs akan terus mendominasi Pakatan Haprak tu dan menjadi 'Abang Besar'. Penyudahnya, PKR hanya akan jadi Pencacai Penjilat Bontot DAPigs je!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Wahai SAM ketot,

    Jgn kao kutuk DAP. PAN adalah khadam DAP. Barua2 dan Beruk2 PAN akan mengamuk dan silap2 mikrofon akan dilempar oleh puak2 PAN

    John PAN kuih TART

    BalasPadam
    Balasan
    1. Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta

      Padam
  2. Sam ketot cer try buang misai tu.. wakakaka

    BalasPadam
  3. Pan tak nak tlg settle ke masalh dap dgn pkr ni....klu pan jd org tngh lgi hangat suasana.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping