Isnin, Mei 23, 2016

Menarik dalam sidang Dewan Undangan Negeri Pahang awal pagi hari ini, ADUN Triang bertanya mengenai isu Perumahan Mesra Rakyat berkaitan dengan jumlah projek itu dikawasannya.

Ianya agak menghairakan kenapa DAPigs di Pahang ni sibuk sangat nak tau berapa jumlah bilangan projek perumahan tu sehingga mereka seolah - olah seperti dilihat takut tak tentu arah.

Dari satu sudut, DAPigs di Pahang pada ketika ini kelihatan agak risau apabila projek perumahan seumpama itu mula mendapat perhatian dikalangan rakyat. Terutama sekali projek PR1MA Pahang.

Sehingga setakat ini, jumlah keseluruhan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia Pahang itu telah mencecah sebanyak lebih 30 ribu buah unit yang telah diluluskan dipelbagai peringkat.

Yang lebih IRONIKnya ialah apabila ADUN Tanah Rata yang diwakili oleh DAPigs mempersoalkan sejumlah besar permohonan bagi projek Rumah Mesra Rakyat itu terdiri dari kalangan orang Melayu.

Persoalannya, adakah ADUN DAPigs dari Tanah Rata ini cuba nak bermain dengan sentimen RASIS dalam mengajukan soalan tambahan yang telah dibangkitkan didalam sidang DUN tersebut?

Walhal dia sendiri bukan tak tau bahawa permohonan bagi projek perumahan itu terbuka kepada semua warga Malaysia yang tinggal di Malaysia dan mempunyai tanah mereka sendiri.

Dalam erti kata mudahnya, jika seseorang warga Malaysia itu ada mempunyai tanahnya secara persendirian, dan dia termasuk dalam golongan mereka yang layak untuk memohon, boleh la dia buat rumah tersebut.

Jadi, tak timbul lansung isu sama ada projek perumahan Mesra Rakyat itu hanya khusus untuk orang Melayu sahaja bagi membuat permohonan. Lain la kalau ADUN DAPigs dari Tanah Rata tu sengaja nak memainkan isu sentimen perkauman!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping