Rabu, Mei 18, 2016

Hehehe!!! Kesian juga bila mendengar rintihan dan luahan hati dari ADUN Tanah Rata yang mewakili DAPigs ni. Beria betul dia meluahkan rasa hati dia dalam sidang DUN kali ini.

Antara lain, Si ADUN DAPigs Tanah Rata tu menyatakan kekecewaan dia apabila susah untuk bertemu dengan pegawai Kerajaan dikawasan dia walaupun untuk buat 'Kunjung Hormat'.

Dakwaan yang dibuat oleh Si ADUN DAPigs Tanah Rata itu memberikan gambaran seolah - olah pegawai dikalangan kakitangan Kerajaan ni enggan membantu menyelesaikan masalah rakyat.

Menurut Si ADUN DAPigs Tanah Rata tu, kesukaran untuk bertemu dengan pegawai kakitangan Kerajaan ini hanya akan menyusahkan kerjanya sebagai seorang wakil rakyat dikawasannya.

Keadaan itu, katanya, hanya akan menimbulkan persepsi buruk dikalangan rakyat terhadap ADUN yang menganggap seolah - olah ADUN tu tak melaksanakan tugas mereka yang sepatutnya.

Kalau Si ADUN Tanah Rata tu nak tau, itulah keadaannya yang dihadapi oleh ADUN Barisan Nasional selama hari ini. Asal ada je masalah yang melibatkan rakyat, ADUN jugak yang dipersalahkan.

Jalan rosak, ADUN yang dituduh tak buat kerja. Bila longkang tersumbat, ADUN jugak yang didakwa tak menjalankan tugas. Bahkan, semua permasalahan rakyat akan dibebankan diatas bahu ADUN.

Dan kebanyakkannya mereka yang suka menyalahkan ADUN ni terdiri dari kalangan penyokong Pembangkang sendiri, terutama dikawasan - kawasan DUN yang dikuasai oleh Barisan Nasional.

Tapi bila wakil rakyat tu adalah dikalangan mereka, pandai pulak puak penyokong Pembangkang tu nak salahkan pegawai kakitangan Kerajaan. Tak ke RETORIK namanya tu?

Itu menunjukkan yang wakil rakyat dikalangan puak Pembangkang ni lebih suka menyalahkan orang lain diatas kelemahan dan kegagalan diri mereka sendiri. Balik - balik, orang lain je yang salah. Macam la diorang tu MAKSUM sangat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. CM Penang sbg contoh akan salahkan BN Pegawai kerajaan malahan akan salahkan program excel... Tak akan dia mengaku kelemahan diri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping