Rabu, Mei 11, 2016

Heh! Kalau dibaca kenyataan yang dibuat oleh Si Timbalan Presiden PKR ni, jangan kata orang yang menyokong Barisan Nasional je yang menyampah. Bahkan penyokong PKR sendiri pun muak.

Kata Si Azmin, semua parti dikalangan pembangkang perlu mengambil pengajaran diatas kekalahan yang cukup memalukan mereka dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak yang diadakan baru - baru ini.
"Saya fikir kita seharusnya belajar daripada pengalaman di Sarawak. Anda tahu apa yang berlaku di sana dan kini kita perlu mendengar suara rakyat dan cuba memahami sentimen di bawah.
"Semua parti politik, bukan sahaja PAS atau Amanah (Parti Amanah Negara), DAP atau Keadilan (PKR)...kita perlu duduk berbincang dan melihat bagaimana kita boleh bekerja bersama-sama untuk membuat perubahan ini untuk PRU-14," katanya.
Kenyataan itu sahaja membuktikan yang Si Timbalan Presiden PKR tu seolah - olah nak melarikan diri dari memikul tanggungjawab diatas keaiban yang dialami oleh parti itu dalam Pilihan Raya tersebut.

Soalnya, siapa yang nak dipersalahkan oleh Si Azmin tu sebenarnya? Adakah dia  cuba nak menunding jari dan menyalahkan PAS, PAN dan DAPigs semata - mata kerana masih enggan bekerjasama?

Kenapa Si Azmin tu tak salahkan diri dia sendiri kerana mengakibatkan berlakunya pertidihan kerusi dibeberapa kawasan yang akhirnya menyebabkan calon pembangkang tu tewas?

Hakikatnya, semua orang pun tau siapa yang telah menyebabkan kekalahan yang cukup memalukan puak Pakatan Haprak tu dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak baru - baru ni. Kenapa dia masih tak nak mengakuinya?

Sedangkan DAPigs sendiri menunding jari dan menyalahkan Si Azmin tu diatas kerakusannya membuat keputusan dan menjadi Pengkhianat kepada perjanjian yang telah dibuat.

Adakah Si Azmin tu cuba nak meletakkan kesalahan itu diatas bahu orang lain sedangkan dia yang perlu bertanggungjawab sepenuhnya diatas ke-GAGAL-an puak Pakatan Haprak tu?

Pokok pangkalnya, Si Azmin tu perlu sedar. Kerakusan dan Keghairahan dia yang mula tenggelam dalam nafsu nak jadi Perdana Menteri itu yang menyebabkan puak Pakatan tu KALAH teruk. 

Tak guna kalau dia jadi seorang pemimpin yang setakat pandai nak cari kesalahan orang lain tapi TAKUT nak mengaku kesalahan dia sendiri!!! Sepatutnya, Si Azmin tu sendiri letak jawatan sebagai Timbalan Presiden sebab dia telah memalukan Pakatan Haprak tu!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Azmin nak tanding satu mesia, menang suku pon jadi ler, walaupon suku peluang dia jadi pm. 3/4 , maksud saya 75 persen , cerah masa depan azmin gituler. Apasal mahu berhenti?

    BalasPadam
  2. Wan azizah tidak layak jadi pm, dia preseden bernilai satusen, entah hapa yang dia pikirkan tak tau.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping