Rabu, Mei 11, 2016

Heh! Masuk kali ni, dah berapa kali Si Guan Eng tu telah diselamatkan dengan bantuan 'Teknikal'? Kalau sebelum ini, alasan 'Teknikal' itu juga yang menyebabkan pemilihan CEC DAPigs terpaksa dibatalkan.

Kali ini, Si Guan Eng tu dilihat telah menggunakan 'Kuasa Veto'nya ke atas Speaker DUN Pulau Pinang bagi menolak usul yang difailkan oleh seorang ADUN dari kalangan DAPigs sendiri.

Alasan Teknikal itu juga secara tidak lansung telah menyelamatkan Si Guan Eng tu dari terus merempat menjadi ADUN Biasa sekiranya DAPigs masih lagi memerintah Pulau Pinang selepas PRU yang akan datang.

Sepertimana yang kita sedia maklum, ADUN Tanjung Bungah yang diwakili oleh DAPigs sendiri telah memfailkan usul agar tempoh Ketua Menteri Pulau Pinang dihadkan kepada dua penggal sahaja.

Walaubagaimana pun, dalam sidang DUN kali ini, usul tersebut telah ditolak mentah - mentah oleh Speaker DUN dengan alasan ianya tiada dalam senarai mesyuarat atau tidak mengikut peraturan.
Apa yang jelas, kedua - dua alasan itu merujuk kepada isu 'Teknikal' yang sengaja dibangkitkan agar usul yang difailkan sebelum ini ditolak tanpa sebarang perbahasan mengenainya.

Yang herannya, bukan ke sebelum ini puak Pakatan Haprak yang terdiri dari kalangan DAPigs tu juga pernah mendesak agar perkara yang sama dilakukan terhadap jawatan Perdana Menteri?

Jadi, kenapa sekarang Si Guan Eng tu pulak dilihat seolah - olah enggan menyerahkan kerusi Ketua Menteri itu bagi tempoh yang sama seperti desakan yang dibuat terhadap PM sebelum ini?

Nampak sangat yang Si Guan Eng tu nak jadi Ketua Menteri sampai mati. Mana mungkin Si Guan Eng nak merempat kat dalam sidang DUN dan membiarkan orang lain ambik alih kedudukannya. Itu membuktikan yang Si Guan Eng ni pentingkan diri dia sendiri je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping