Khamis, Mei 19, 2016

Wow! Ini ke Politik Baru yang nak dibangga - banggakan oleh puak Pakatan Haprak tu? Budaya amalan Politik ugut - mengugut macam ni ke yang nak diterapkan dikalangan rakyat?

Bila tak dapat sesuatu yang dia mahu atau semua orang ikut telunjuk dia, maka mula la Si Menteri Besar Selangor tu keluar buah ugutan hanya semata - mata nak semua orang akur pada dia.

Itu menunjukkan yang Si Menteri Besar Selangor tu tidak mempunyai sebarang kredibiliti dan integriti sebagai seorang pemimpin sehingga terpaksa ugut orang untuk dengar arahan yang dikeluarkan.

Jika sebelum ini, Si Azmin tu dilihat flip-flop dalam membuat pendirian atau keputusan berhubung isu pencalonan wakil dari Pakatan Haprak tu untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Sungai Besar.

Ramai yang melihat, Si Menteri Besar Selangor tu lebih cenderung mahu calon dari PAS yang bertanding dikawasan tersebut. Namun, pendirian itu tidak mendapat persetujuan dari DAPigs dan PAN.

Mungkin keadaan itu membuatkan Si Menteri Besar Selangor tu tertekan sehingga menyebabkan dia keluar buah ugutan untuk memecat Exco Negeri dari kalangan PAS jika parti itu tetap berdegil.
PETALING JAYA : Ahli Exco Selangor dari PAS diminta meletak jawatan pada Isnin jika parti itu masih tetap dengan pendirian untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar.

Kata dua itu dilaungkan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang mahu PKR bertanding di kerusi tersebut.

Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR menujukan kata dua itu kepada Datuk Iskandar Samad yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor dan beberapa exco PAS yang lain iaitu Datuk Ahmad Yunus Hairi dan Zaidy Abdul Talib selepas mesyuarat Exco di sini Rabu.


Namun, sumber PAS Selangor berkata kepimpinan tertinggi parti memutuskan untuk terus bertanding selepas mengadakan mesyuarat dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang di kediamannya di Rusila, Terengganu.
Dalam erti kata lainnya, kalau disebabkan kerana nak ikut nafsu serta kehendak DAPigs dan PAN membuatkan Si Menteri Besar Selangor tu nak ugut PAS sedemikian rupa, itu menunjukkan yang dia hanya sekadar menjadi Boneka kepada orang lain!!!

PS: Kita nak tengok jugak. Ada Buah Kerandut ke Si Azmin tu nak Pecat PAS? Kalau dia berani, buat la!!! Jangan setakat bercakap je!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. AYOYO...TOKEY AISKERIM DAH SOUND TU. NAK TENGOK PAS ADA TULUR TAK...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping