Jumaat, Mei 13, 2016

Kalau bagi Pakatan BERUK memerintah,
memang JAHANAM la jawabnya!!!
Hehehe!!! Nampak gayanya, konflik pembahagian kerusi dikalangan puak Pakatan Haprak tu masih lagi tak sampai kekemuncak walaupun selepas mereka KALAH TERUK dalam PRN Sarawak.

Walaupun dah berbuih mulut ahli diperingkat bawahan mengecam kemelut yang melanda, ianya seakan - akan tidak dipedulikan lansung oleh pemimpin yang berada diperingkat atasan.

Itu membuktikan bahawa pemimpin Pakatan Haprak ni tak ambik kisah luahan penyokong diperingkat akar umbi. Bagi mereka, suara penyokong tu umpama suara katak memanggil hujan.

Kali ini, parti dikalangan puak Pembangkang tu dilihat masih lagi bertelingkah bagi menentukan siapa bakal calon yang akan bertanding dalam dua Pilihan Raya Kecil yang akan diadakan.

Jika sebelum ini, PAS terlebih dahulu memukul canang dengan memberikan gambaran jelas bahawa mereka akan menurunkan calon mereka dikawasan Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Bagi pandangan PAS, mereka mempunyai peluang yang cukup besar berbanding calon dari parti lain memandangkan mereka pernah bertanding di dua kawasan tersebut dalam Pilihan Raya Umum sebelum ini.

Walaubagaimana pun, kenyataan PAS itu telah disanggah oleh Presiden PKR yang menyifatkan PAS seolah - olah Tak Sedar Diri. Kata Presiden PKR, PAS hanya mampu bersaing kerana sokongan dari Pakatan.

Ianya secara tidak lansung menunjukkan yang Presiden PAS bukan sahaja memperlekehkan kemampuan PAS, malah dia secara terbuka memberikan Penghinaan terhadap bekas rakan sekutunya itu.

Manakala dipihak parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu pulak, diorang pun beranggapan yang diorang mampu untuk bersaing dengan Barisan Nasional di dua kawasan Parlimen terbabit.

Katanya, calon dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu ada peluang yang cukup cerah untuk merampas kawasan tersebut memandangkan mereka ramai penyokong. Terutama di Kuala Kangsar.

Tapi, walaupun PAS, PKR dan parti KUALI Si Mat Sabu tu dah bersuara, ianya tidak bermakna DAPigs hanya akan berdiam diri. Dalam diam DAPigs tu, ada perancangan subversif yang sedang diatur.

Dari satu sumber mendedahkan, DAPigs pada ketika ni sedang merancang untuk meletakkan calon mereka bertanding dikawasan Parlimen Sungai Besar dengan mempertaruhkan Aziz Bari.

Khabar angin itu semakin hangat kedengaran apabila ianya mula menjadi buah mulut dikalangan pengamal media sosial sejak beberapa hari yang lalu, mempersoalkan cadangan DAPigs itu.

Secara kesimpulannya, puak Pakatan Haprak ni memang tidak sehaluan kerana masing - masing mempunyai agenda yang tersendiri. Masing - masing hanya sibuk nak menjaga kepentingan Politik Peribadi semata - mata. Bukannya diorang nak jaga kepentingan rakyat!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. biar mat sabu la brtanding...nak tengok sekuat mana sokongan yg dia dapat.

    BalasPadam
  2. Kalau arrkk aziz bari dap patut tanding d sungai besar. Pan tanding d kuala kangsar, bagi la pan testing dia punya garing. Pas kalau tanding d kelantan ganu kedah sudah la ikut tradisi berukk beruk d hutan jangan ganggu kawasan orang sendiri tempat jaga la.dap test dia punya
    calon melayu kalau menang rara , aziz d langit dan aziz d bumi mesti standby dicalonkan lawan bn. Azmin norol.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping