Ahad, Mei 08, 2016

Huh! Buruk muka Si Mat Sabu tu bila mengenangkan yang parti dibawah pimpinannya bukan sahaja GAGAL untuk mendapat sebarang kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini.

Bahkan, parti dibawah pimpinan Mat Sabu ni juga GAGAL untuk menyaingi PAS dalam bentuk jumlah undian dibeberapa kawasan. Sekali gus membuktikan parti itu Tidak Relevan.

Dalam laporan media hari ini, parti Kuali yang ditubuhkan oleh Si Mat Sabu itu telah hilang deposit disembilan buah kerusi yang telah ditandingi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini.

Keputusan rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menunjukkan Amanah hilang deposit di DUN N5 Demak Laut, N7 Semariang, N16 Muara Tuang, N24 Sadong Jaya, N27 Sebuyau, N29 Beting Maro, N41 Kuala Rejang, N43 Daro dan N44 Jamoreng.

Pada pilihan raya ini juga, Amanah yang kini membentuk gabungan pakatan pembangkang bersama DAP dan PKR berhadapan pertembungan dengan PAS di lima kerusi.

Persaingan kedua-dua parti itu menunjukkan Amanah hilang deposit di tiga kerusi iaitu Semariang, Sebuyau dan Beting Maro berbanding PAS walaupun masing-masing kalah di tangan Barisan Nasional (BN).

Manakala di Dewan Undangan Negeri (DUN) Muara Tuang dan Sadong Jaya, parti pimpinan Si Mat Sabu tu dan PAS masing - masing telah kehilangan deposit ke atas Barisan Nasional.

Walaubagaimana pun, selaku Presiden parti, Si Mat Sabu tu masih tetap enggan menerima kekalahan itu dan memberikan alasan sekadar untuk menyedapkan hati sendiri semata - mata.
“Biarpun begitu, keputusan ini menunjukkan penerimaan rakyat Sarawak terhadap Amanah sangat baik sekaligus meletakkan parti ini mempunyai masa depan yang cerah untuk terus subur di Bumi Kenyalang,” katanya.
Tapi, apa yang diherankan sangat. Orang macam Si Mat Sabu ni memang suka menafikan kebenaran. Jika tidak, takde la dia ambik tindakan dan menubuhkan parti baru selepas kalah dalam pemilihan PAS yang lepas serta menjadi Barua kepada DAPigs!!!
Categories: ,

12 ulasan:

  1. Elok la begitu sangat baik beliau bererti hilang deposit.

    BalasPadam
  2. Macam muka berok Mak Yeh tak dapat pisang saja Mat Sabun tu.....apa susah...buat lah Pesta Buih pulak....ajaq Abg besaq LGE DAPpigs tu sekali....kihkihkihkih....

    BalasPadam
  3. Jangan hina pemimpin Ini. Ingat lah sikit betapa sayu bila lakonannya berkerusi roda selepas bersih..Lakonan nya itu menggusarkan dramatis Sungai Buluh...

    BalasPadam
  4. Rakyat Sarawak tak kenal nama parti baru ni. Jadi Parti Amanah ni patut kena tambah ujung dia " Tanpa Arah Tujuan (TAT). Jadi Parti Amanah Negara Tanpa Arah Tujuan. Jadi rakyat jelata senang ingat nama tu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bestle idea tu..kene tepat dgn abg MAT BU...
      Teringat kisah khalwat dulu..u all dengar tak tape percakapan abg mat bu... ni. Wow...xpadan dgn rupa...terlebih qairah..ha..ha.

      Padam
  5. sukar nak percaya ada lagi melayu yg sanggup menghancurkan islam dan bangsa demi kuasa dan wang.. wahai mat sabu, tinggalkan sokongan kamu pada DAP, sesungguhnya tindakkan kamu itu amat merugikan agama dan bangsa.

    BalasPadam
  6. Jangan kata Abang Mat macam tu. Abang Mat kan hansem sebab tulah Mah sayang Abang Mat.

    BalasPadam
  7. Pakej lengkap, muka hudoh, perangai buruk, nafsu kuat. Bereh!!

    BalasPadam
  8. Pakej lengkap: huduh, buruk perangai, nafsu kuat. Bereh!!!

    BalasPadam
  9. Pakej lengkap, muka hudoh, perangai buruk, nafsu kuat. Bereh!!

    BalasPadam
  10. Keputusan di Sarawak tu sebgai peringatan kpd mat sabu supaya jangan cakap besar pasal sokongan rakyat kpd partinya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping