Ahad, Mei 08, 2016

Heh! Nampak gayanya semakin meroyan la puak DAPigs tu bila diorang kehilang 6 kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini. Semuanya dah tentu salah PKR yang salah letak calon.

Jika sebelum ini, DAPigs dan PKR mencetuskan konflik sesama mereka apabila berlaku pertindihan kerusi dibeberapa kawasan sehingga menyaksikan pertembungan tiga penjuru dengan Barisan Nasional.

Konflik itu seterusnya membawa ke perbalahan secara terbuka dan perang dimedia arus perdana apabila masing - masing menunding jari dan menyalahkan diantara satu dengan yang lain.

Bahkan sampai tahap DAPigs sanggup melabelkan PKR sebagai sebuah parti PENIPU dan PENGKHIANAT kerana telah memungkiri janji yang dibuat sebelum hari penamaan calon.

Jadi, tak heran la jika sekiranya DAPigs menyalahkan PKR sebagai punca mereka hilang 6 kerusi yang telah dipertandingkan dalam Pilihan Raya Negeri kali ini. Kalau tak dek kerana sifat TAMAK yang ditonjolkan, dah tentu DAPigs boleh menang besar!!!
KUCHING: Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak ke-11 menyaksikan DAP hilang enam kerusi kepada Barisan Nasional (BN) termasuk di N13 Batu Kitang.

Lima lagi kerusi DAP yang dimenangi BN ialah N14 Batu Kawah, N45 Repok, N46 Meradong, N52 Dudong dan N73 Piasau.


Jumlah undian tidak rasmi bagi kerusi yang ditandingi DAP dan BN ialah Batu Kawah (DAP 1,710, BN 3,314); Dudong (DAP 3,762, BN 6,074); Meradong (DAP 3,796, BN 4,893); Piasau (DAP 2,009, BN 2,530) dan Repok (DAP 2,327, BN 3,589).
Categories: , ,

13 ulasan:

  1. bakpo pulok salahkan pkr,sepatut nyer pakat2 salahkan tok najib.

    BalasPadam
  2. Okay Ini kesalahan pads Najib
    1. Kes kematian Kevin Morais (Entah mcm mana dikaitkan dgn Najib)
    2. Kematian Altantuya Sharibu (dikatakan Najib lakukan)
    3. 1 MDB rugi (Sebab Najib curi)
    4. 2 Billion ada dalam akaun Najib ( Mahathir dakwa ada aktiviti luar biasa Najib)
    5. Kes Submarine tiada kualiti (Tentu nya disebabkan Najib)
    6. Kematian Balasundram dan perkara yg berlaku kaitannya (Najib dan adiknya jadi punca)
    7. Kenyataan Sirul dari tahanan Australia (Najib mesti bayar ni)
    8. Kenyataan maaf dan penarikan dakwa Santanil Selvi terhadap Najib (Ini mesti Najib bayar ni)
    Tapi bukti tak da le.... Setakat fitnah je. Ada le sikit kenyataan berbelit sekadar kelirukan malumat.... Mcm SUARAM buat dakwaan di Perancis (bohong).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bang Non masuk jel sebab jolok belakang, dia yg rasa sodap Najib juga yg salah

      Padam
    2. Masalahnya benda yg xde bukti ni ramai yg percaya terutamanya pakatonnn.. mmg bangang tahap ke berapa aku x tau la nk cakap

      Padam
    3. DEKPO GAK SUNGGOH,SEMUA BENDA NAK SALAHKAN TOK NAJIB HATTA ANAK KATAK MATI DIGILIS TAYAR LORI BALAK PUN.ESOK2 KALU BINI TERBERANAK PUN NOK SALOHKE TOK NAJB.KAWE MURIH NI.

      Padam
    4. Johan..ALLAH MAHA ADIL..jika tuduhan yg kamu tulis diatas tidak benar..kamu tanggunglah DOSA nya..Ingat PEMBALASAN ALLAH amat hebat...kamu akan ditimpa musibat..insyaallah tengokle nnti..org yg bejiwa kotor mcm kamu patut di hapuskan di dunia ni..mengotorkan imej Islam.

      Padam
    5. Tampa nama 8.00.... Jika tuduhan kamu tidal benar itu tak berdosa ye. Gitu... Kamu boleh menuduh suka-suka.. Tapi bila tuduhan yang kamu lakukan Tampa bukti mcm mana. Kes kematian Kevin dan Altantuya Sudan cukup ianya bukan Najib lakukan dan kamu beriya-iya mengatakan Najib... Tak dosa ke?

      Padam
  3. Ini semua salah najib...ha ha ha!

    BalasPadam
  4. hahahaaa...salahkan semuthitam ler... segala punca kekalahan....mat sabu akan baling mic dgn sound box nampak nyer...huhuhuuu

    BalasPadam
  5. Kalo next PRU 2018 macham ni CHANTEKKK

    BalasPadam
  6. DAP PKR, kita settle macamni, ini kepala bapak WAN AZIZAH, ini kepala bapak LIM GUAN ENH, LIM KIT SIAL, WAN AZIZAH, kalau kau berani kau pijak kepala bapak GUN ENG, GUN ENG kalau kau berani, kau pijak kepala WAN KIPAS...berani pijak lah..

    BalasPadam
  7. semua parti yg bertanding perlu terima keputusan rkyat sarwak.. jngn cepat tuding jari utk salahkn pihak lain. nilai kelemahan sndiri.

    BalasPadam
  8. Kenapa DAP dan PKR gaduh. Tak ada faedahnya. Cubalah berpakat cari kesalahan Najib... Bukankah lebih baik. Lebih manis dan sopan jika kaitkan pula Rosmah... Lagi afdal...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping