Selasa, Mei 17, 2016

Baru-baru ini ADUN DAP Teluk Datuk, Loh Chee Hong dikhabarkan telah dipecat daripada jawatannya oleh parti DAP kerana didapati telah melakukan kesalahan menyalahgunakan peruntukan di kawasan pilihan rayanya.

Terkejut jugak sebab Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sendiri yang pecat Loh Chee ni. Bukannya apa, macam tak patut je sebab kalau hendak diikutkan, Si Guan Eng tu lagi besar salah laku yang telah dilakukannya tu.

‘Dosa-dosa’ Guan Eng terhadap parti lagi banyak, kalau hendak dibandingkan dengan Loh Chee tu. Sehingga tidak tertanggung dan menjatuhkan maruah DAP. Namun apa yang menghairankan kenapa Guan Eng tidak dipecat??

Sepatutnya Guan Eng telah lama dipecat kerana kesalahan yang dilakukannya itu melibatkan soal integriti parti tersebut memandangkan Guan Eng bukan sahaja Ketua Menteri, malah mempunyai jawatan yang cukup tinggi di dalam DAP.

Itulah yang menjadi persoalan kepada Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dato' Sohaimi Shahadan. Betul jugak kan, kalau ahli parti yang lain bukan main lagi buat salah sikit dah kena pecat bagai. Tapi kalau diri sendiri buat salah diam je.
“ADUN Teluk Datuk boleh diambi tindakan oleh jawatankuasa disiplin Dap… Patutnya jawatankuasa berkenaan melihat sama isu Guan Eng, kerana ianya melibatkan isu integriti parti. Jangan ada ‘double standard’ atau pun ada kasta.
“Paling kurang pun jawatankuasa berkenaan boleh melihat dan memberi saranan agar Guan Eng mengambil cuti sepanjang siasatan dibuat oleh pihak-pihak berkenaan, berhubung dengan apa yang terpalit terhadap Setiausaha Agung Dap itu.
“Letak jawatan mungkin berat sangat… Saran bercuti rasanya tidak menjadi masalah demi integriti parti terbabit. Namun segala-galanya terletak ditangan jawatankuasa disiplin mereka. Namun mungkin mereka mempunyai alasan yang tersendiri,” katanya.
Jika dilihat daru satu sudut, seolah - olah ADUN Teluk Datuk tu hanya menjadi Kambing Hitam kepada Guan Eng je. Sanggup gadaikan jawatan dan maruah demi menutup segala kesalahan yang dilakukan ketuanya.

Itu membuktikan bahawa puak DAPigs mengamalkan keadilan yang berat sebelah. Yang dibawah ditekan sehingga dipecat dari menjadi ahli. Tapi bila Si Guan Eng tu sendiri yang salah, semua pakat buat pekak belaka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping