Sabtu, Mei 21, 2016

Heh! Sama ada mahu atau tidak, itu hakikat yang perlu diterima oleh puak Pakatan Haprak tu sebenarnya. Diorang terpaksa mengakui kebenaran itu walaupun ianya pahit untuk ditelan.

Belum pun diorang mampu nak membuktikan bahawa diorang ni mempunyai kedudukan yang baik, namun hala tuju gabungan diantara parti Pembangkang itu masih tidak cukup jelas.

Seperti mana yang pernah berlaku sewaktu Pilihan Raya Negeri Sarawak baru - baru ini membuktikan bahawa Pakatan Haprak itu bukan sahaja kucar kacir. Malah mereka tidak punyai hala tuju.

Perkara itu cukup jelas dinyatakan oleh Pesuruhjaya PAS Perak dalam satu kenyataan yang dikeluarkan apabila mengulas mengenai kedudukan Pakatan Haprak tu pada ketika ini.
“Baru berpakat, tiba-tiba PRN Sarawak mereka bertanding sesama sendiri di beberapa kerusi. Di Sungai Besar pun (perebutan), antara PKR dan Parti Amanah Negara (Amanah). Jadi, jelas nampak mereka tiada hala tuju,” katanya.
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat itu bukan sahaja hanya merujuk kepada kerjasama Politik yang dijalinkan diantara PKR, DAPigs dan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu semata - mata.

Bahkan ianya juga merujuk kepada kebersamaan dan kemampuan puak Pakatan Haprak tu untuk berhadapan dengan Barisan Nasional didalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar.

Secara tak lansung, apa yang cuba digambarkan oleh Pesurujaya PAS itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak tu tidak boleh dipercayai mampu untuk mentadbir Negara dimasa akan datang.

Jika diantara mereka pun sudah tidak sepakat dan tiada persefahaman, bagaimana mungkin ada dikalangan puak Pakatan Haprak tu masih ada hati nak ajak PAS kembali untuk bersama mereka?

Dalam erti kata lainnya, PAS mengakui bahawa puak Pakatan Haprak tu kini "Belum Masuk Gelanggang Dah Kecundang" akibat amalan Politik Retorik yang dijadikan sebagai pegangan dikalangan mereka. Kerja MENIPU rakyat je la yang diorang boleh buat!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. CACA MERBA atau apa pun orang tak kisah, asalkan
    jangan jadi PROXY to umno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah mabok? jangan jadi proxy mamaktun udah le....

      Padam
    2. Best jadi proxy Dapigs gamaknya.

      Padam
  2. ph = pakatan hancur

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping