Isnin, Mei 09, 2016

Heh! Walaupun dah lebih dari 5 tahun bekerjasama dengan DAPigs selama dalam Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, baru sekarang PAS sedar agenda Politik puak Chauvanist tu.

Ternyata, PAS bukan sahaja telah ditipu hidup - hidup oleh DAPigs selama hari ini. Tetapi PAS juga turut dikaburi mata mereka dari melihat agenda subversif yang menjadi amalan parti DAPigs itu.

Setiausaha PAS Sarawak, Muhtar Suhaili berkata, DAPigs dalam siri kempen merekasecara terbuka telah melabelkan PAS sebagai sebuah parti anti-Bukan Islam ke atas penduduk kawasan terbabit.
“PAS hilang wang deposit di kedua-dua kerusi ini. Ini mungkin kerana sentimen perkauman dan agama yang cuba dimainkan dan dipersepsikan terhadap PAS contohnya DAP melabel PAS anti-bukan Islam.
“PAS berjaya mengekalkan undi di kebanyakan Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang majoriti Melayu-Islam,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Kenyataan itu merupakan diantara analisis awal yang dibuat oleh kepimpinan PAS berhubung prestasi parti itu dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini.

Ianya secara tidak lansung membuktikan bahawa DAPigs bukan sahaja parti yang sarat dengan agenda Chauvanist, tetapi mereka juga merupakan sebuah parti yang Anti-Islam.

Muhtar dalam pada itu juga turut mengakui PAS kalah di kebanyakan kerusi yang dipertandingkan kerana Barisan Nasional (BN) mendapat peningkatan undi yang jauh lebih tinggi.

Malah, katanya, faktor ‘good feel’ terhadap Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem yang secara keseluruhannya mempengaruhi kemenangan besar BN pada kali ini.
Categories: , ,

3 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping