Rabu, Mei 11, 2016

Heh! Sakit kat belah mana pulak Si Khalid Samad ni bila PKR pelawa PAS sertai semula Pakatan Haprak tu? Yang dia sibuk - sibuk nak mempertikaikan kenyataan PAS ni pasal apa?

Nampak sangat la yang Si Khalid Samad ni jenis orang yang tak tau malu. Walhal isu tu takde kaitan pun dengan parti KUALI dia. Yang dia nak sibuk sangat tak tentu arah tu kenapa?

Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Khalid Samad tu mempertikaikan saranan yang dibuat oleh Pengarah Pusat Penyelidikan PAS berhubung isu yang telah dibangkitkan.

Si Khalid Samad tu kata, saranan yang dibuat oleh PAS itu tidak akan memberikan sebarang keuntungan kepada pembangkang, tetapi sebaliknya ia hanya akan memecah belahkan Pakatan.
"Istilah blok ketiga maknanya ada tiga kumpulan dan teori ini bertujuan untuk memecahbelahkan pembangkang sedangkan apa yang diusahakan itu ialah untuk menyatupadukan pembangkang supaya bersatu dan mampu hadapi Perdana Menteri (Datuk Seri Najib).


"Jadi konsep blok ketiga ini memang satu konsep yang pelik dan bertujuan untuk mengukuhkan kedudukan Barisan Nasional," katanya.
Masalahnya, kalau PAS takde dalam Pakatan pun, diorang tetap berpecah belah juga. Bukti dah ada depan mata. Takkan itu pun Si Khalid Samad tu masih enggan mengakuinya lagi?

Soalnya sekarang diantara PAS dan PKR. PKR cuba pujuk PAS masuk semula dalam Pakatan. Tapi PAS tolak pujukan tersebut. Sebaliknya, PAS ajak PKR sertai mereka dalam blok ketiga.

Dari kenyataan itu, pendirian PAS cukup jelas bahawa diorang tidak mahu bersekongkol dengan DAPigs dan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu. Perkara itu memang sudah cukup jelas.

Biarpun PAS tidak menyatakan pendirian itu secara terbuka, tapi semua orang dah tau betapa berbulunya PAS terhadap tindakan yang dilakukan oleh DAPigs terhadap mereka selama ini.

Begitu juga dengan langkah sumbang yang dilakukan oleh bekas pemimpin PAS yang tewas dalam pemilihan parti baru - baru ni. Mana mungkin PAS akan bekerjasama dengan Pengkhianat.

Maka kesimpulan mudahnya, Si Khalid Samad ni tak payah la nak sibuk dan memandai - mandai bagi pandaian itu ini. Baik dia jaga parti dia dulu. Dapatkan keyakinan rakyat untuk menyokong parti dia tu. Jangan sibuk nak jaga tepi kain orang lain je!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. KHALID SAMAD PANAS SEBAB PAN ADALAH KHADAM AJAIB DAP.

    Yg suci bagi PAN adalah DAP.

    BalasPadam
  2. Khalid Samad risau dengan nasib PAN di Sarawak. Takut dia juga terima nasib yg sama dlm PRU depan.

    BalasPadam
  3. Baik la PAN tukar nama jadi PADAP. Parti Amah DAP

    BalasPadam
  4. pan tukang kalut je dlm politik negara sdgkan penyokongnya tak seberapa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping